
K-RAUDAN LEHDISTÖTIEDOTE 20.5.2025 K-Raudan Näin Suomi remontoi -tutkimus osoittaa, että asiat, joita suomalaiset ehdottomasti haluavat terassilleen eroavat niistä, joista nähdään päiväunia.
”Rakentamisen alaan liittyen on hienoa huomata, että yleisesti suhdanne on elpymässä, mikä on vahvistanut kysyntää etenkin rautakaupassa. Valtakunnallisesti K-Raudassa yritysasiakaskauppa on siivittänyt myynnin kasvua ja raskaiden rakennusmateriaalien myynti on kasvanut selvästi. Piristystä on myös kuluttajakaupassa ”, Keskon Itä- ja Keski-Suomen aluejohtaja Jesse Kohonen sanoo. ”Rautakauppamme ovat hyvin valmistautuneita alkaneeseen rakentamisen sesonkiin.”
Ilmiö näkyy myös Etelä-Karjalassa, jossa K-Rauta-kauppojen myynti kasvoi tammi-maaliskuussa yli 3 %.
Hintaohjelman tulokset ovat lupaavia
”Päivittäistavarakaupassa myyntimme koko maassa, myös Etelä-Karjalassa, laski, mutta vertailua hankaloittaa pääsiäisen sijoittuminen. Viime vuonna pääsiäistä vietettiin maaliskuussa, mutta tänä vuonna huhtikuun puolella. Markkinaosuuden kasvattaminen on meille keskeinen tavoite, missä tärkeässä asemassa ovat kauppiaidemme omien liikeideoiden näkyminen K-ruokakaupoissa sekä panostukset erityisesti leipä- sekä hedelmä- ja vihannesosastoihin. Hintaan liittyen tammikuussa aloitetun hintaohjelmamme tulokset ovat lupaavia ja se työ jatkuu”, aluejohtaja Jesse Kohonen kertoo.
K-ryhmän vähittäismyynti oli tammi-maaliskuussa Etelä-Karjalassa yhteensä yli 42 miljoonaa euroa