Kiusaamisvapaalle vyöhykkeelle tunnustusta Suomen paras asiakasteko -kisassa

K-Market Tervapadan kauppias Ville Kestilä palkittiin tiistaina 5.10. kunniamaininnalla Suomen paras asiakasteko -kisassa. Kestilä sai tunnuksen kehittämänsä Kiusaamisvapaa vyöhyke -konseptin ansiosta.

Suomen paras asiakasteko -palkinto myönnetään suomalaisyrityksen tai -organisaation vaikuttajalle, joka on auttanut erityisesti unohtumattomien asiakkuuskokemusten aikaansaamisessa erilaisissa asiakaskohtaamisissa. Palkinnonsaajat valitaan alan ammattilaisyleisön lähettämien ehdotusten joukosta

Kaikki alkoi, kun Kestilä päätti puuttua kiusaamiseen

Vuosi sitten kauppias Kestilä kohtasi oman, Tervakoskella sijaitsevan kauppansa ympäristössä koulukiusaamista, ja henkilökuntineen hän päätti tarttua asiaan. Kestilä julisti kauppansa kiusaamisvapaaksi vyöhykkeeksi ja turvapaikaksi kiusatuille.

Tänä syksynä kiusaamisvapaa vyöhyke on laajentunut koko K-Market-ketjun kattavaksi toimintaperiaatteeksi, mikä tarkoittaa, että kaikki lähes 800 K-Market-ketjun kauppaa tarjoavat kiusatulle lapselle tai nuorelle tarvittaessa turvallisen paikan, jossa kiusaamista ei hyväksytä ja jossa on aina paikalla turvallinen aikuinen. Tarkoituksena on näyttää esimerkkiä ja viestiä, että kiusaamiseen puuttuminen ei ole vain koulun tai kodin asia, vaan yhteinen tehtävä.

”On todella syytä kiittää Ville Kestilää tästä tärkeästä aloitteesta. K-Marketit ovat aktiivinen osa paikallista yhteisöä, ja juuri siitä myös kiusaamisvapaiden vyöhykkeiden julistamisessa on kyse”, sanoo K-Market-ketjun toimitusjohtaja Jesper Åberg.

Vastuullinen teko, joka vähentää kiusaamistapauksia

Kestilän saaman tunnustuksen perusteluissa todetaan, että Kiusaamisvapaa vyöhyke on hyvä esimerkki vastuullisesta ja proaktiivisesta asiakaskokemukseen vaikuttamisesta. Kiusaamisvapaa vyöhyke luo nuorille hyvää kuvaa K-ryhmästä ja vahvistaa käsitystä K-ryhmästä vastuullisena toimijana. Lisäksi Kiusaamisvapaan vyöhykkeen todetaan parantavan kaupassa käymisen kokemusta kaikille asiakkaille vähentämällä kiusaamistapauksia sekä kaupan sisällä että sen ulkopuolella.

”Olen iloinen ja yllättynyt tästä huomioimisesta. Kannustaa eteenpäin ja tuntuu mukavalta, kun asia on noteerattu. Julkisuus toivottavasti auttaa myös asian etenemisessä, koska mitä enemmän ihmiset tietävät kiusaamisvapaasta vyöhykkeestä, sitä enemmän he voivat siihen turvautua”, kauppias Kestilä kommentoi saamaansa kunniamainintaa.

Suomen paras asiakasteko -kisan palkitut julkistettiin asiakkuuskokemuksen ammattilaisten Global CX Day 2021 -tapahtumassa tiistaina. CXPA Finland on kansainvälisen, voittoa tavoittelemattoman Customer Experience Professionals Association -ammattilaisverkoston paikallisjärjestö Suomessa, ja palkittujen valinnat tekivät suomalaiset asiakkuuskokemuksen ammattilaiset.

Lue lisää Suomen paras asiakasteko -kisasta: https://cxpa.fi/news/suomen-paras-asiakasteko-koronarokotuksista-vastaavalle-hoitohenkilokunnalle/

Lue lisää Kiusaamisvapaasta vyöhykkeestä: https://www.kesko.fi/media/uutiset-ja-tiedotteet/uutiset/2021/kaikki-k-marketit-julistautuvat-kiusaamisvapaiksi-vyohykkeiksi--kauppiaat-yhdistavat-voimansa-kiusaamisen-vastaisessa-t/

Oliko sisältö hyödyllinen?
KYLLÄ
EI

Takaisin ylös