Lähes 1,1 miljoonan euron lahjoitus Roosa nauha -kampanjalle – K-ryhmä ylsi ennätykseen yhdessä asiakkaidensa kanssa

K-ryhmän kaikkien aikojen suurin lahjoitussumma syntyi Roosa nauhojen, rannekkeiden ja Roosa nauha -tuotteiden myynnistä K-ruokakaupoissa. 14-vuotisen Roosa nauha -yhteistyön aikana K-ryhmä on kerännyt yhdessä asiakkaidensa kanssa yhteensä 5,36 miljoonaa euroa suomalaiselle syöpätutkimukselle.

K-ryhmä oli tänä vuonna jo kahdeksatta kertaa yksi Syöpäsäätiön Roosa nauha -keräyksen pääyhteistyökumppaneista. Lahjoituksen määrä keräykselle kasvoi viime vuodesta, jolloin miljoonan euron rajapyykki ylitettiin ensimmäistä kertaa.

”Kiitämme kaikkia Roosa nauha -keräykseen osallistuneita asiakkaitamme ja kampanjaa vahvasti esillä pitäneitä K-kauppiaita. On upeaa, että pystymme vuosi vuodelta kasvattamaan lahjoitussummaamme. Olemme keränneet 14-vuotisen yhteistyömme aikana jo yhteensä 5,36 miljoonaa euroa suomalaiselle syöpätutkimukselle”, kertoo K-ryhmän päivittäistavarakaupan vastuullisuusjohtaja Timo Jäske.

Vuoden 2022 Roosa nauhan ja rannekkeen suunnitteli Maria Veitola ja niitä myytiin K-ruokakaupoissa kampanjan aikana yhteensä noin 178 000 kappaletta. Ranneke kasvatti suosiotaan ja sitä myytiin lähes 32 000 kappaletta. Perinteisiä Roosa nauhoja myytiin K-ruokakaupoissa noin 146 000 kappaletta.

Arjen perustuotteet ovat keräyksen kivijalka

K-kauppojen Roosa nauha -tuotevalikoima koostui tänäkin vuonna arjen perustuotteista. Pirkka miniluumutomaatit pitivät pintansa vuoden myydyimpänä Roosa nauha -tuotteena. Lisäksi myydyimpien Roosa nauha -tuotteiden listan kärjestä löytyi tänä vuonna Pirkka Reilun kaupan ruusukimppu, Pirkka vadelmat ja mansikat sekä Pirkka wc-paperipakkaukset.

”Erityisesti näinä haastavina taloudellisina aikoina arkituotteiden ostaminen ja hyvän tekeminen on tehty kuluttajille helpoksi. Olen todella iloinen tämän vuoden Roosa nauha -merkillä varustetuista arkituotteista. Tuotteet ovat tänäkin vuonna valittu huolellisesti ja vastuullisesti. Arkituotteet sekä kauniit rintanauhat ja rannekkeet ovat näkyneet katukuvassa ja arjessa”, iloitsee Syöpäsäätiön varainhankintajohtaja Sari Meller.

Roosa nauha tukee suomalaista syöpätutkimusta

Tämän vuoden keräyksen teemana olivat erityisesti huonoennusteiset syövät. Syöpäsäätiön järjestämän Roosa nauha -keräyksen tuotoilla tuetaan kaikkien syöpien tutkimusta Suomessa. Keräysvaroilla tuetaan myös sairastuneille ja heidän läheisilleen tarjottavaa maksutonta neuvontapalvelua.

”Keskon ja Roosa nauhan yhteistyö on erityinen ja Syöpäsäätiön syöpätutkijoille hyvin arvokasta. On selvää, että ilman Keskon pitkäaikaista sitoutumista suomalaiseen syöpätutkimuksen tukemiseen, emme pystyisi myöntämään tutkijoille määrärahoja tällä nykyisellä tasolla. K-kauppiaat henkilökuntineen ovat tehneet merkityksellistä yhteistyötä kanssamme kaikkien syöpään sairastuneiden ja heidän läheistensä hyväksi jo 14 vuotta”, Meller kertoo.

Syöpäsäätiö myönsi Roosa nauha -rahastosta apurahoja tänä vuonna yhteensä 7 347 406 euroa 93 tutkijalle tai tutkimusryhmälle. Lisätietoa: Syöpäsäätiön myöntämät apurahat 2022 (syopasaatio.fi)


Oliko sisältö hyödyllinen?
KYLLA
EI

Takaisin ylös