K‑ryhmä mukana Roosa nauha -kampanjassa – arjen ostoksilla on helppo osallistua keräykseen

Syöpäsäätiön Roosa nauha -keräys käynnistyy 22.9.2022. K-kaupat ovat jälleen vahvasti mukana kampanjassa, jossa Roosa nauhojen, rannekkeiden ja arkiostoksiin sopivien Pirkka-lahjoitustuotteiden ostaminen muuttuu arvokkaaksi tueksi suomalaiselle syöpätutkimukselle.
Roosa nauhan 2022 suunnittelija Maria Veitola

Syöpäsäätiön Roosa nauha on yksi Suomen suurimmista hyväntekeväisyyskeräyksistä. K-ryhmä on tehnyt Roosa nauha -yhteistyötä 14 vuoden ajan ja on yksi kampanjan pääyhteistyökumppaneista jo kahdeksatta kertaa.

’’Olemme tänäkin vuonna ilolla mukana keräämässä varoja kotimaiseen syöpätutkimukseen. Roosa nauhoja, rannekkeita ja Roosa nauha -tuotteita myydään kampanja ajan kaikissa K-ruokakaupoissa. Roosa nauha -valikoimasta löytyy arjen perustuotteita, jotka ovat muutenkin asiakkaidemme suosiossa. Kestosuosikkien joukosta löytyy esimerkiksi tämänkin vuoden valikoimaan kuuluva Pirkka miniluumutomaatit”, kertoo Keskon päivittäistavarakaupan vastuullisuusjohtaja Timo Jäske.

Syöpäsäätiön Roosa nauha -keräyksellä tuetaan suomalaista syöpätutkimusta ja syöpään sairastuneita. Suomalaiset huippututkijat ovat huolissaan syöpätutkimuksen rahoituksen jatkuvuudesta. Koska uudet innovaatiot vaativat pitkäjänteistä tutkimusta, rahoituksen jatkuvuus on tutkimukselle elinehto. Syöpäsäätiö on Suomen merkittävin yksityinen syöpätutkimuksen rahoittaja.

Vuoden 2022 Roosa nauha

Tämän syksyn teemana ovat huonoennusteiset syövät. Vuoden 2022 Roosa nauhan on suunnitellut Maria Veitola, joka kannustaa kaikkia osallistumaan keräykseen ja muistuttaa, että tämä hetki on meidän. Veitolan suunnittelema Roosa nauha koostuu eri väreistä, erilaisista hetkistä, jotka muodostavat mosaiikkimaisen kuvion. Värien voi nähdä symboloivan myös erilaisia syöpiä.

Viime vuonna kotimaista syöpätutkimusta tuettiin ennätyssummalla

Vuoden 2021 lahjoitussumma oli ennätyksellinen. K-ryhmä keräsi yhdessä asiakkaidensa kanssa yli miljoonan euron lahjoitussumman, joka oli K-ryhmän 13-vuotisen Roosa nauha -kampanjayhteistyön kaikkien aikojen suurin.

”Kiitos viime vuoden ennätyssummasta kuuluu kaikille Roosa nauha -keräykseen osallistuneille asiakkaillemme sekä kampanjaa vahvasti esiin nostaneille K-kauppiaillemme”, sanoo K-ryhmän päivittäistavarakaupan vastuullisuusjohtaja Timo Jäske.

Roosa nauha -keräys jatkuu lokakuun loppuun asti.


Oliko sisältö hyödyllinen?
KYLLÄ
EI

Takaisin ylös