K-Market ja Kokkikartano lahjoittavat lähes 14 000 euroa kiusaamisen vastaiseen työhön

K-Market-ketju ja Kokkikartano Oy lahjoittavat yhdessä 13 903 euroa Mannerheimin lastensuojeluliitolle. Kiusaamisen vastaiseen työhön tarkoitettu lahjoitussumma kerättiin syys–lokakuussa Kiusaus on nyt jeesaus -kampanjalla.

K-Marketien ja Kokkikartanon yhteinen Kiusaus on nyt jeesaus -kampanja keräsi syksyn aikana hienon lahjoitussumman MLL:n kiusaamisen vastaiseen työhön. Jokaisesta kampanjan aikana myydystä Kokkikartanon 650–700 gramman kiusaus-valmisateriasta lahjoitettiin 10 senttiä MLL:lle.

Tavoitteena oli tehdä sellainen teko, joka mahdollistaisi asiakkaille helpon tavan tukea kiusaamisen vastaista työtä ja tuoda viestiä siitä esiin. Kiusauspakkauksissa oli kampanjan ajan kiusaamista vastustava viesti.

MLL valikoitui lahjoituskohteeksi luontevasti. Se toimii K-Marketien kumppanina kiusaamisvapaalla vyöhykkeellä ja tarjoaa kauppiaille ja kauppojen henkilökunnalle koulutusta ja neuvoja kiusaamisen ehkäisemiseen.

“Kiusaamiseen puuttuminen on jokaisen aikuisen asia. K-Market-kaupat ovat nostaneet aihetta yhteiskunnalliseen keskusteluun ja haluamme yhdessä kumppaniemme kanssa jatkaa tämän tärkeän asian pitämistä esillä. Toivomme, että lahjoitus auttaa mahdollistamaan MLL:n tärkeää työtä”, sanoo K-Market-ketjun johtaja Jesper Åberg.

“Olemme tosi iloisia tästä lahjoituksesta, joka vahvistaa mahdollisuuksiamme laaja-alaisessa kiusaamisen vastaisessa työssä. MLL tarjoaa kiusaamista kokeneille lapsille ja nuorille tukea auttavien palvelujen kautta, Nuortennetissä sekä vertaistukiryhmien avulla. Lisäksi koulutamme opettajia ja vaikutamme muun muassa tukioppilastoiminnan kautta myönteiseen kouluilmapiiriin. Kun vahvistamme lasten ja nuorten sosiaalisia taitoja, tunne- ja vuorovaikutustaitoja, ryhmässä toimimisen taitoja, kaveritaitoja ja empatiaa, pyrimme siihen, ettei kukaan jäisi yksin", sanoo kouluyhteistyöstä vastaava päällikkö Paula Aalto MLL:sta.

Asiakkaat kokivat kampanjan ja mahdollisuuden olla mukana kiusaamista vastaan positiivisena. Se näkyi kampanjatuotteiden myynnissä.

”Myynnin kasvusta voi päätellä, että kiusaamisen vastainen viesti koettiin tärkeäksi. Kiitos jokaiselle kampanjan aikana kiusauksen ostaneelle ja samalla lahjoitukseen osallistuneelle”, sanoo Kokkikartano Oy:n myyntipäällikkö Mikko Haapanen.

K-Marketit julistautuivat kiusaamisvapaaksi vyöhykkeeksi syksyllä 2021. Toimintamalli on käytössä kaikissa lähes 800:ssa K-Market-kaupassa ympäri Suomea. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos myönsi kiusaamisvapaalle vyöhykkeelle syyskuussa 2022 vuoden kansanterveyspalkinnon valtakunnallisesti merkittävästä kansanterveyden hyväksi tehdystä työstä. 


Oliko sisältö hyödyllinen?
KYLLÄ
EI

Takaisin ylös