
IGD nostaa Pirkkalan K-Citymarketin Must-see -listalleen esimerkkinä tulevaisuuden kaupasta, jolla on uniikki ja inspiroiva valikoima ja joka tuo tarjolle kansainvälisiäkin makumaailmoja. Kiitosta saavat muun muassa yhteistyöt eri kumppanien kanssa palvelutiskillä ja ateria- ja ravintolatoiminnoissa, kaupan oma Himo-panimo sekä jäätelötehdas. Myös kaupan kekseliäs tapa markkinoida ja tuoda valikoimaa esiin nostettiin yhdeksi perusteluista. Asiakkaat voivat esimerkiksi vuokrata kaupan jäätelötehtaan kärryn tai panimon oluthanoja omiin tapahtumiinsa.
“Kauppamme pääsy Must-see-listalle on mahtava uutinen. Kaikki mitä kaupalla teemme perustuu kauppakohtaiseen liikeideaamme ja arvoihimme. Yksi kolmesta ydinarvostamme on innovatiivisuus. Haluamme olla kauppana suunnannäyttäjä ja edelläkävijä ja pyrimme jatkuvasti luomaan uutta asiakkaillemme. Kokeilemme rohkeasti erilaisia uusia konsepteja asiakaskokemuksen ja valikoiman kehittämiseksi. Kaiken keskiössä on asiansa osaava ja ammattitaitoinen henkilöstö, josta haluan pitää äärimmäisen hyvää huolta. Olemme todella iloisia, että työmme on huomattu kansainvälisestikin”, kertoo K-Citymarket Pirkkalan kauppias Petri Putila.
IGD kiinnitti huomiota lisäksi kaupan aktiiviseen vastuullisuustyöhön. Kaupan vuonna 2024 avaama Vieläkin hyvää -hävikkimyymälä mainitaan listalle pääsyn perusteluissa muiden hävikin vähentämiseen tähtäävien toimenpiteiden lisäksi. Kauppias Putila kertoo, että tavoitteena on puolittaa ruokahävikki vuoden 2030 loppuun mennessä.
"IGD:n tunnustus kertoo siitä, että Pirkkalan Cittari on upea ja eteenpäin katsova kauppa myös kansainvälisellä mittapuulla. Kauppias tekee yhdessä henkilökuntansa kanssa hienoa työtä löytääkseen aina uusia ideoita asiakkaiden inspiroimiseksi. Tästä kaupasta voimme olla yhdessä ylpeitä", sanoo K-Citymarket-ketjun johtaja Ari Sääksmäki.
IGD eli Institute of Grocery Distribution on kansainvälinen, arvostettu asiantuntijaorganisaatio, joka seuraa ja analysoi kaupan alan globaalia kehitystä ja trendejä. Yksi IGD:n edustajien tehtävistä on vierailla kaupoissa eri puolilla maailmaa ja arvioida niitä. Must-see stores -lista on yksi IGD:n suosituimmista vuosittaisista julkaisuista. Nyt listalle pääsi 25 inspiroivaa kauppaa ympäri maailman, muun muassa Japanista, Yhdysvalloista, Etelä-Afrikasta ja Australiasta.