K-citymarketit ja K-supermarketit laskevat jälleen hintojaan

Ruokakeskon kauppaketjut K-citymarket ja K-supermarket alentavat jälleen tuotteidensa hintoja. K-citymarketeissa laskee 1 000 tuotteen ja K-supermarketeissa 500 tuotteen hinta. Uudet hinnat astuvat voimaan huomenna ja ovat voimassa ainakin huhtikuun loppuun. Molemmat ketjut alensivat viime vuonna 500 tuotteen hintaa.

K-citymarket-ketju alentaa 800 päivittäistavaran ja 200 käyttötavaran hintaa. Kaikki tuotteet ovat tunnettuja merkkituotteita, ja alennukset vaihtelevat vajaasta prosentista 40 prosenttiin. Hintoja lasketaan kaikissa keskeisissä elintarvikeryhmissä, joskin painopiste on kevyttuotteissa. Aiempaa halvemmalla saa esimerkiksi broilerinfileetä, kevytjuustoja ja -jogurtteja sekä kivennäisvettä. Alennukset koskevat myös päivittäin käytettäviä kodintarvikkeita, kuten pesuaineita, henkilökohtaisen hygienian tuotteita ja talouspapereita. Lisäksi lasketaan joidenkin pukeutumisen tuotteiden, valaisimien ja kodin pienkoneiden hintoja.

Tehostunut ketjutoiminta ja tiivistynyt yhteistyö valmistajien kanssa ovat mahdollistaneet hintojen alentamisen. K-citymarket-ketjun myynti on ennakkotietojen mukaan kasvanut selvästi yleistä markkinakehitystä nopeammin vuonna 2004.

K-citymarket-ketjuun kuuluu tätä nykyä 51 kauppaa. K-citymarketien valikoimissa on noin 100 000 tuotetta, joista päivittäistavaroita noin 20 000. Ruokakeskon omia Pirkka-tuotteita on yli 1 300. Erityisen edullisia Euro Shopper -tuotteita valikoimaan sisältyy noin 300.

K-supermarket alentaa 400 elintarvikkeen ja 100 kodintarvikkeen hintaa
K-supermarket-ketju vastaa kauppojen hintakilpailuun alentamalla noin 400 elintarvikkeen ja noin 100 kodintarvikkeen hintaa. Alennukset vaihtelevat tuotteittain noin prosentista yli 30 prosenttiin. Alennettavat tuotteet ovat pääosin teollisuuden merkkituotteita, muun muassa valmisruokia, liha- ja kalajalosteita, juustoja, jogurtteja, mehuja, puurohiutaleita ja jäätelöä. Entistä halvemmalla K-supermarketeista saa huomisesta lähtien myös pesu- ja puhdistusaineita sekä pehmopapereita.

Viime vuoden syyskuussa K-supermarketeissa toteutettu laaja hintojen alennus otettiin asiakkaiden keskuudessa myönteisesti vastaan, ja myös nyt odotetaan lisää asiakkaita ja kasvavaa myyntiä. Ketjutoiminnan tehostuminen sekä yhteistyön tiivistyminen teollisuuden kanssa mahdollistavat hintojen laskemisen.

K-supermarketeissa on kaupasta riippuen keskimäärin 9 000 tuotetta, joista elintarvikkeita on yli 80 prosenttia. Pirkka-tuotteiden osuus myynnistä on lähes yhdeksän prosenttia ja Euro Shopper -tuotteiden noin kaksi prosenttia. K-supermarket-ketju on 153 kaupallaan suurin ruokakaupan ketju K-ryhmässä, ja verkostoa kasvatetaan edelleen.

Lisätietoja:
K-citymarket-ketju, johtaja Kari Kivikoski, puh. 01053 22207
K-supermarket-ketju, johtaja Ari Virnes, puh. 01053 22090

Takaisin ylös