Usein kysyttyä

YHTEYDENOTOT

Yritysasiakkaat

Kuluttaja-asiakkaat

Lähetä viesti 24h

Chat 
Klo 9-15.00

Keskon kuluttajien palvelut

 

Usein kysytyt kysymykset yritysasiakkaille

+ Miten sähköinen lomake toimii?

Valitse ensin oma roolisi, täytä tarvittavat tiedot ja yhteydenottosi syy.

Saat laittamastasi viestistä yhteenvedon sähköpostiosoitteeseesi. Viestin otsikossa on yksilöllinen K-FIN-alkuinen tunniste, mistä viestit tunnistaa. Jos viestiä ei ole tullut sähköpostiin, tarkistathan myös roskaposti- ja spam-kansiot.

+ Lähetin teille viestiä, minkälainen vastausaika teillä on?

Otamme viestisi käsittelyyn mahdollisimman pian. Keskimäärin vastaamme 3 arkipäivän kuluessa. Mikäli joudumme kysymään lisätietoja muilta tahoilta, vastausaika voi olla pidempi. Käsittelyaikaa nopeuttaa jos pystyt antamaan meille mahdollisimman tarkat tiedot laittamassasi viestissä. Mikäli tarvitsemme lisätietoja, kysymme niitä sinulta. Jos käsittely viivästyy, informoimme siitä sinua. 

+ Sain maksuhuomautuksen, mitä teen?

Keskon myyntilaskujen perintää hoitaa Intrum Oy. Olethan Intrum Oy:n lähettämästä maksuhuomautuksesta yhteydessä maksuhuomautuksella näkyvään yhteystietoon. 

Jos olet saanut Keskon lähettämän maksuhuomautuksen avoimesta laskusta ja haluat olla yhteydessä, valitse lomakkeen yläreunasta rooliksi Laskutusasiakas. Täytä tarvittavat tiedot. Valitse aiheeksi maksut tai avoimet laskut ja yhteydenoton syyksi 'Laskusta on tullut maksuhuomautus Keskolta'.

+ Miten saan laskukopion?

Valitse lomakkeen yläreunasta rooliksi Laskutusasiakas. Täytä yhteystietosi ja ALV-numero. Jos olet yksityisasiakas, täytä asiakasnumero. Valitse aiheeksi 'Keskon lähettämä lasku' ja syyksi 'Lasku puuttuu tai siitä tarvitaan kopio'. Täytä laskun numero kenttään tai kirjoita muita lisätietoja laskusta. Saat laskukopion saman työpäivän aikana, jos pyyntö vastaa laskun tietoja.

+ Miten toimin hyvityslaskun kanssa?

Suosittelemme vähentämään hyvityslaskut veloituslaskujen maksun yhteydessä. Kohdistamisen helpottamiseksi suosittelemme käyttämään hyvityslaskut eräpäivän mukaisessa järjestyksessä ja vähentämään koko hyvityslaskun summan yhdessä maksussa. Mikäli hyvityslasku kohdistuu useisiin laskuihin, voitte ilmoittaa kohdistuksesta yhteydenottolomakkeen kautta (Laskutusasiakas – maksut tai avoimet laskut).

Jos maksuaineistonne sisältää laskuerittelyn, emme tarvitse erillistä ilmoitusta kohdistuksista. Mikäli hyvityslaskua ei vähennetä veloituslaskujen maksussa, hyvityslasku maksetaan asiakastiedoissa olevalle pankkitilille n. 30 päivää eräpäivän jälkeen, mikäli reskontrassa ei ole erääntyneitä saatavia. Mikäli käytössänne on laskujen automaattinen veloitus eräpäivinä yrityksenne tililtä (tilisiirtoveloitus), hyvityslaskut huomioidaan veloituksissa automaattisesti.

+ Olen saanut korkolaskun, mitä teen?

Korkolasku muodostuu, kun laskun suoritus viivästyy eräpäivästä. Jos olet saanut mielestäsi korkolaskun aiheettomasti, voit reklamoida sen lähettämällä meille viestin. Valitse lomakkeen yläreunasta rooliksi Laskutusasiakas. Valitse aiheeksi 'Keskon lähettämä lasku' ja yhteydenoton syyksi 'Korkolasku on virheellinen tai aiheeton'. Täydennä kenttiin korkolaskun ja alkuperäisen laskun numerot sekä reklamaation syy.

+ Tilini on mennyt kiinni, miten saan sen uudelleen auki?

Tili avataan laskun suorituksen saapumisen jälkeen. Tilin avaus ei vaadi erillistä yhteydenottoa.

+ Miten lähetän Keskolle maksuhuomautuksen tai tiedustelen maksun tilanteesta?

Valitse lomakkeen yläreunasta rooliksi Tavaran- tai palveluntoimittaja ja yhteydenoton syyksi 'Maksuhuomautus tai avoimet erät'. Täytä pyydetyt tiedot.

Jos maksuhuomautukset tai tiliotteet lähtevät järjestelmästänne automaattisesti sähköisessä muodossa, ota yhteyttä chatilla tai puhelimella.

+ Mistä löydän Keskon laskutustiedot?

Kaikki Keskon laskutustiedot löydät täältä.

+ Emme pysty lähettämään verkkolaskuja. Kuinka meidän tulee toimia?

Ohjeet laskun lähettämiseen löydät täältä

+ Miten lähetetään verkkolaskuja?

Kaikki ohjeet verkkolaskutukseen löydät täältä.

+ Miten teen laskureklamaation?

Ensisijaisesti toimi aina laskulla olevan ohjeen tai siellä olevan yhteystiedon mukaan.

Mikäli saamasi lasku on virheellinen, valitse lomakkeen yläreunasta Laskutusasiakas, yhteydenoton syyksi 'Keskon lähettämä lasku' - 'Laskulla on virhe'. Käsittelyn nopeuttamiseksi valitse Keskon laskuttava toimiala, mikä näkyy laskun yläreunassa.

+ Kuinka ilmoitan muuttuneen asiakastiedon?

Mikäli esim. laskutusosoite tai laskutustapa on muuttunut, valitse yhteydenottolomakkeelta rooliksi Laskutusasiakas ja täydennä perustiedot. Valitse tämän jälkeen valikosta 'Asiakastiedot' ja täydennä tarvittavat kentät.

+ Haluan ostaa ystävälleni K-lahjakortin, mistä pääsen tilaamaan?

Yksittäisiä K-lahjakortteja voi ostaa K-ryhmän kaupoista. Intersportin ja Budget Sportin lahjakortteja voi tilata myös Intersportin ja Budget Sportin verkkokaupoista.

K-lahjakortit käyvät maksuvälineenä seuraavissa ketjukaupoissa: K-Citymarket, K-Supermarket, K-Market, Budget Sport, Intersport ja K-Rauta.  Sopivan summan voit päättää 10-500 euron väliltä.

Lue lisää lahjakorteista täältä.

+ Haluan ostaa yritykseni käyttöön K-lahjakortteja, mistä pääsen tilaamaan?

K-Lahjakortteihin liittyvät ohjeistukset ja tilauslomakkeen löydät täältä.

+ Milloin yritykselleni tilaamat lahjakortit ovat käytettävissä?

K-lahjakortit toimitetaan postitse aina ilman arvoa, joten huomioithan, että K-lahjakortit eivät ole heti käyttövalmiita. Vastaanotettuanne korttilähetyksen, lasku toimitetaan muutaman päivän kuluessa. Lahjakortit aktivoidaan, kun maksu on kirjautunut. Aktivoinnin jälkeen lähetämme teille viestin jonka jälkeen lahjakortit ovat käytettävissä. Lahjakortit eivät ole käytettävissä ennen aktivointia.

+ Ei mikään näistä, mitä teen?

Mikäli et löytänyt sopivaa ohjetta tai viestin lähetysvaihtoa, älä huoli – olemme täällä auttamassa.

Yritysasiakkaana voit ottaa yhteyttä:

  • Puhelimitse arkisin klo 10-14, numerossa 01053 25060.
  • Chatin kautta arkisin klo 9–15, jolloin asiakaspalvelijamme auttavat sinua eteenpäin.

Kuluttaja-asiakkaan palvelut löydät täältä.

Takaisin ylös