
K-RAUDAN LEHDISTÖTIEDOTE 20.5.2025 K-Raudan Näin Suomi remontoi -tutkimus osoittaa, että asiat, joita suomalaiset ehdottomasti haluavat terassilleen eroavat niistä, joista nähdään päiväunia.
”Rakentamisen alaan liittyen on hienoa huomata, että suhdanne on elpymässä, mikä on vahvistanut kysyntää etenkin rautakaupassa. Valtakunnallisesti K-Raudassa yritysasiakaskauppa on siivittänyt myynnin kasvua ja raskaiden rakennusmateriaalien myynti on kasvanut selvästi. Piristystä on myös kuluttajakaupassa. Ilmiö näkyy Kanta-Hämeessä, jossa K-Rauta-kauppojen myynti kasvoi tammi-maaliskuussa 8,4 %. Rautakauppamme ovat hyvin valmistautuneita alkaneeseen rakentamisen sesonkiin”, Keskon Hämeen aluejohtaja Janne Virtanen sanoo.
K-ruokakauppojen hintaohjelman tulokset ovat lupaavia
”Päivittäistavarakaupassa myyntimme koko maassa, myös Kanta-Hämeessä, laski, mutta vertailua hankaloittaa pääsiäisen ajoittuminen. Viime vuonna pääsiäistä vietettiin maaliskuussa, mutta tänä vuonna huhtikuun puolella. Markkinaosuuden kasvattaminen on meille keskeinen tavoite. Siinä tärkeässä asemassa ovat kauppiaidemme omien liikeideoiden näkyminen K-ruokakaupoissa ja panostukset erityisesti leipä- sekä hedelmä- ja vihannesosastoihin. Hintaan liittyen tammikuussa aloitetun hintaohjelmamme tulokset ovat lupaavia ja se työ jatkuu. Yhtä lailla jatkuvat maan kattavat uudistukset kauppaverkostoomme”, Janne Virtanen sanoo.
K-ryhmän vähittäismyynti oli tammi-maaliskuussa Kanta-Hämeessä yli 65 miljoonaa euroa