Pekka Terävän valmisruokia valmistettu jo miljoona – nyt sarjaan kolme uutuutta

Pekka Terävän Olo Creative Kitchen -valmisruokasarja on lisännyt suomalaisten kiinnostusta laadukkaampia valmisruokia kohtaan sekä tuonut uusia kuluttajia valmisruoan pariin. Terävän valmisruoka-annoksia on valmistettu ja toimitettu kauppoihin jo miljoona kappaletta. Nyt sarjaan tuodaan kolme uutta pasta-ateriaa.  

 

Pastat ja lasagnet olivat K-ruokakaupoissa yksi eniten kasvaneista valmisruoan kategorioista vuonna 2022. Valikoima laajenee helmikuussa, kun Pekka Terävän suunnittelemaan Olo Creative Kitchen -tuotesarjaan tulee kolme uutuutta: umaminen ja maukas misolla maustettu kanapasta, reilun pippurinen ja savuinen Pasta Carbonara sekä sopivan makea, hapan ja suolainen tomaatti-voipasta. Tuotteet valmistaa Mestari Forsman, ja ne valmistetaan pääosin käsityönä Kauhavalla. 

”Halusimme tuoda jotain täysin uutta pasta-valmisaterioiden genreen. Kehitystyössä oli tärkeää löytää valmisruoka-annoksiin sopivat laadukkaat pastat ja sellaiset pastalaadut, jotka eivät ole valmisruoka-aterioissa tai kotikeittiössä niin yleisiä. Kussakin annoksessa on käytetty eri pastalaatua. Lisäksi annosten pastan kypsyysasteeseen on kiinnitetty huomiota, jotta pasta pysyy irtonaisena annoksessa, kertoo keittiömestari Pekka Terävä

”Pastavalmisruoat ovat mieluisia ja tuttuja kuluttajille, ja Terävän sarjan laajentaminen näihin tuotteisiin tuntui luontevalta. Uusilla pastoilla on potentiaalia menestyä läpi Suomen muiden sarjan aterioiden tapaan”, sanoo Keskon päivittäistavaratoimialan tuoretuotteiden osto- ja myyntijohtaja Janne Vuorinen.

Valmisruoan suosion kehityksen ei nähdä pysähtyvän lähiaikoina

Ruokailmiöt 2023 -tutkimuksen mukaan suomalaisten arki on kiireistä, ja ruoanlaittoon halutaan käyttää vähemmän aikaa kuin aiemmin. 74 % suomalaisista kertoo, ettei häpeä ostaa valmisruokaa. Aikaa halutaan vapauttaa etenkin ruoanlaitosta ja kaupassa käynnistä muihin asioihin, ja jopa 21 % suomalaisista aikoo tulevaisuudessa etsiä aivan uudenlaisiakin ratkaisuja helpottaa arjen ruuanlaittoa ja ruoan ostamista. Ilmiö näkyy jo nyt valmisruoka-aterioiden myynnissä. Myynninkehitys on yli tuplaantunut viimeisen viiden vuoden aikana ja valikoimiin on tullut lähes 1 000 uutta tuotetta.

”Valmisruokatarjonta ja sitä suosiva kuluttajajoukko tulevat kasvamaan myös lähivuosina. Valmisruokakategoria on monipuolinen ja laaja, ja tuotteita löytyy useissa hintaluokissa erilaisille kuluttajille ja erilaisiin tilanteisiin. Vaikka tarjoustuotteet ja esimerkiksi peruslaatikot ovat viime kuukausina kasvattaneet suosiotaan hinnan merkityksen kasvaessa, myös laadukkaammalle valmisruoalle on edelleen kysyntää”, kertoo Vuorinen.

Olo Creative Kitchen -sarjan ensimmäiset valmisruoat tulivat myyntiin K-ruokakauppoihin maaliskuussa 2021. Suosituimmat Olo Creative Kitchen -sarjan annokset ovat olleet lihapullat maustepippurikastikkeessa sekä maa-artisokkakeitto. Koko sarjan annoksia on valmistettu helmikuuhun 2023 mennessä jo miljoona kappaletta. Sarjassa on pasta-aterioiden lanseerauksen jälkeen yhdeksän tuotetta. 

 


Oliko sisältö hyödyllinen?
KYLLÄ
EI

Takaisin ylös