Vantaan K-Citymarket Tammisto kansainväliselle Must-see Stores 2022 -listalle

Kaupan alan brittiläinen tutkimus- ja asiantuntijaorganisaatio valitsi syksyllä K-Citymarket Tammiston IGD:n Kuukauden kaupaksi, mutta nyt noteeraus on saanut jatkoa: K-Citymarket Tammisto on valittu IGD:n vuoden 2022 Must-see stores -listalle. IGD:n Must-see stores on yksi IGD:n kaikkein suosituimmista vuosittaisista julkaisuista ja sitä seurataan tiiviisti kaupan alalla ympäri maailman.

”Listalle nousu on varsin suuri kunnianosoitus – etenkin nyt, kun pandemian aikana ei olla päästy valitsemaan uutta Store of the Year -palkinnon saajaa, joka Suomessa K-Citymarket Järvenpään vuoden 2019 voiton myötä tunnetaan ”Maailman parhaan kaupan palkintona”. Tämä on suuri kunnia paitsi K-Citymarket Tammiston kauppias Kimmo Sivoselle henkilökuntineen, myös koko K-ryhmälle – olemme vahvoja suunnannäyttäjiä paitsi suomalaiskentällä, myös kansainvälisesti”, K-Citymarketin ketjujohtaja Ari Sääksmäki sanoo.

Must-see Stores 2022 -listalle nousu ei ole K-Citymarket Tammiston ensimmäinen kansainvälinen noteeraus: K-Citymarket Tammiston Taste of Finnair -valittiin brittiläisen tutkimusyritys Euromonitor Internationalin vuoden 2020 tutkimuksessa ja sen pohjalta järjestetyssä kilpailussa ainoana eurooppalaistoteutuksena maailman kärkijoukkoon. IGD:n Kuukauden kauppa Tammisto oli viime syyskuussa.

”Jokainen noteeraus on ollut aina hieman edellistä suurempi ja olemme pystyneet kiristämään tahtiamme ja tekemistämme jatkuvasti: olemme onnistuneet olemaan aina hiukan edellä. Tämä vaatii jatkuvaa intohimoa kaupan kehittämiseen ja asiakkaiden palvelemiseen yhä paremmalla tavalla. K-Citymarket Tammisto on rakennettu omia asiakkaitamme ja heidän odotuksiensa ylittämistä varten, mutta tuntuu tietysti todella hienolta tulla noteeratuksi myös maailmalla. IGD tarjoaa laajaa lisänäkyvyyttä kansainvälisesti ja saammekin paljon kyselyitä toiminnastamme Aasiasta asti”, K-Citymarket Tammiston kauppias Kimmo Sivonen sanoo.

IGD:n perusteita Tammiston noteeraukselle olivat osastojen luovat toteutukset, monenlaiset kaupan innovaatiot, kuten Suomen ensimmäinen kaupassa sijaitseva yrttikasvattamo ja Euroopan ensimmäinen hypermarketin oma olutpanimo.

”IGD toteutti raporttinsa viime syksyn tietojen pohjalta, joten heillä ei ollut tietoa siitä, että jo nyt kaupassa on tehty uudistuksia: nykyään Tammistossa on myös oma kahvipaahtimo. Tämä kuvaa erinomaisesti K-Citymarket Tammistoa ja K-ruokakauppoja laajemminkin: kehitys ei pysähdy, vaan kauppiaat jahtaavat ja toteuttavat jatkuvasti uusia ideoita, joilla yllättää asiakkaansa”, Sääksmäki sanoo.

Takaisin ylös