Menu-tuotesarja 30 vuotta

Kespron oman merkin tuotesarja Menu täytti 30 vuotta. Menu on nykyisin 1250 tuotteellaan ja myynnillään yksi Suomen suurimmista omista merkeistä.
Menu-sarjan 30-vuotissynttäreitä vietettiin Kespron noutotukuissa foodservice-asiakkaille tarjottavien kakkukahvien merkeissä.

”Tutkittu ja luotettava Menu-tuotesarja on taloudellinen vaihtoehto”; ”Keskon Menu-tuotesarjalla lisäkatetta.” Näillä saatesanoilla lanseerattiin Kespron omaa merkkiä Menua keskellä syvintä lamaa lokakuussa 1991 Kespron asiakaslehti Menun sivuilla. Asiakkaille ensikosketus tuotesarjaan tapahtui saman vuoden marraskuun Finnresta-messuilla, jolloin ravintola-alan tarpeisiin suunniteltu ja tukkurilta lähtöisin tuleva oman merkin julkistus oli todellinen merkkitapaus alalla.

Vastuullisuus markkinoinnin keskiössä

Menu-tuotteiden markkinointilähtö 30 vuotta sitten painotti oman tuotesarjan vastuullisuuden ja laadunvalvonnan merkitystä, jonka painotus markkinoinnissa on säilynyt näihin päiviin saakka. Sarjan tuotteet on alusta alkaen tutkittu K-ryhmän tuotetutkimuksessa, jonka jälkeen niille suoritetaan säännöllistä erävalvontaa ja tuotteen laadun pysyvyyttä mittaavia tutkimuksia. Vastuullisuuden lisäksi Menu-sarjaa määritteleväksi teemaksi on jäänyt lanseerauksestaan asti markkinoiden parhaimman hinta-laatu-suhteen ylläpitäminen.

”Menu-tuotesarja on askel valikoimien järkevään hallintaan. Kun tuotteen markkinointi ja henkilökohtaisen myyntityön kuluja päästään karsimaan, saadaan tuotteelle edullinen nettomyyntihinta”, mainostettiin niin ikään Kespron asiakaslehden joulukuun 1991 pääkirjoituksessa.

Ravintoloiden arvostama, kuluttajille tuntematon

Vuonna 1991 Keskon suurkeittiövalikoimaan kuului 2500 tuotetta, joista uusia Menu-sarjan tuotteita oli 60. Vuonna 2021 Kesprolla on valikoimissaan noin 55 000 tuotetta, joista Menu-tuotteita on noin 1250.

Uutuudet Menu-sarjaan lanseerataan kaksi kertaa vuodessa keväisin ja syksyisin. Tuoteuutuuksia lanseerataan myös teemoittain, jolloin ne tuovat ratkaisuja ravintoloille ajankohtaisiin trendeihin vastaamiseksi.

Menu-tuotesarja on saanut käyttäjiltään viime vuosina erilaisissa asiakastutkimuksissa parhaimmat pisteet foodservice-tukkujen omien merkkien vertailuissa. Kuitenkin kuluttaja-asiakkaiden suuntaan Menu-brändi on suhteellisen tuntematon, mutta brändin tuotepakkauksia kuluttajat näkevät esimerkiksi hotelliaamiaisten noutopöydissä tai ravintoloiden maustekoreissa.


Oliko sisältö hyödyllinen?
KYLLÄ
EI

Takaisin ylös