94 uutista ja tiedotetta
K-kauppojen hyllyt pullistelevat kesäisin monenlaisia lähituotteita. Yksi erikoisuus usean K-kaupan valikoimassa on kaupan oma hunaja, jota varten tarhataan mehiläisiä kauppojen katoilla ja lähipeltojen reunoilla. Viileän alkukesän jälkeen tämän kesän hunajasatoa odotetaan jännityksellä.
Vastuullisuus, Asiakas, Yritys, Media, Länsi-Suomi04.07.2022 11.30
Yhä useammalla suomalaisella on edessään ensimmäinen kesäloma täyssähköauton ratissa. Kun suunnittelet ajomatkat hyvin etukäteen, sujuvat autoilu ja pysähdykset leppoisissa merkeissä. Vinkit huolettomaan sähköautoiluun antaa K-Auton sähköautojen latausverkosto K-Latauksesta Tom von Bonsdorff.
Vastuullisuus, Asiakas, Media01.07.2022 09.04
K-RYHMÄ LEHDISTÖTIEDOTE 29.6.2022 K-Rauta tuo upean designin kaikkien saataville, sillä ohjeet huonekalustemalliston tekemiseksi ovat jaossa k-rauta.fi-verkkosivustolla.
Asiakas, Yritys, Media29.06.2022 10.00
Mihin viedä muovi-, kartonki-, metalli- ja lasipakkausjäte tai vanhat paristot mökkeillessä? Kesämökeillä jätteiden lajittelu voi tuntua haastavammalta kuin kaupunkikodeissa. Lajittelu sujuu kuitenkin vaivattomasti vaikkapa kauppareissun yhteydessä ja samalla arvokkaat raaka-aineet saadaan kiertoon.
Vastuullisuus, Asiakas, Yritys, Itä-Suomi, Media29.06.2022 09.00
Lähes 80 prosenttia suomalaisista kuitenkin rajoittaa herkuttelua kesälomalla tavalla tai toisella. Moni suhtautuu kesällä syömiseen yleisesti kuitenkin rennommin kuin muulloin, ja vain noin joka kymmenes kokee herkutteluista huonoa omaatuntoa. Tiedot selviävät K-ryhmän kesäkuussa teettämästä Arkibarometri-kyselytutkimuksesta, jossa selvitettiin mitä suomalaiset ajattelevat kesällä syömisestä ja herkuttelusta, ja millainen rooli terveellisillä elämäntavoilla on lomalla.
Asiakas, Media29.06.2022 09.00
K-ryhmän loppukeväästä teettämän Arkibarometri-tutkimuksen mukaan lähes joka toinen suomalainen odottaa yritysten vastuullisuusteoilta nyt enemmän kuin kaksi vuotta sitten. Yritysten teot keväällä maailmaa kohdanneiden kriisien aikana saavat kuitenkin myös kiitosta. Viime syksyyn verrattuna yhä useampi pitää tärkeimpinä yritysten vastuullisuustekoina koko Suomen hyvinvoinnin kannalta merkittäviä asioita.
Vastuullisuus, Asiakas, Media22.06.2022 10.45
K-ryhmä ja Paulig käynnistivät syksyllä 2021 yhteistyön kestävän kahvinviljelyn puolesta, johon osallistettiin mukaan K-kauppojen asiakkaat. Onnistunut vastuullisuusyhteistyö on edennyt kahvitiloille asti. Nicaragualaiseen Jose de la Luzin kylään on istutettu nyt 84 000 uutta kahvipuuta ja 2 000 varjopuuta.
Vastuullisuus, Asiakas, Yritys, Media14.06.2022 09.07
Banaani on jo vuosikymmenien ajan ollut suomalaisten suosikkihedelmä. Banaanintuotannosta on kuitenkin tullut haastavampaa ilmastonmuutoksen ja sen aiheuttamien sään ääri-ilmiöiden vuoksi. K-ryhmä avaa nyt entistä tarkemmalla tasolla kestosuosikin alkuperää ja reittiä kaupan hyllylle Tuotteiden jäljillä -sivustolla.
Vastuullisuus, Asiakas, Yritys, Media09.06.2022 10.00
Suomalaisten ostokäyttäytymisessä korostuu tällä hetkellä kaksijakoisuus. Maailmantilanne on saanut suomalaiset lisäämään suunnitelmallisuutta, sekä pohtimaan varautumista ja omavaraisuutta. Samaan aikaan ollaan kuitenkin palaamassa normaalimpaan arkeen, ja K-ryhmän asiantuntijat ennustavat kesällä liikkumisen ja kyläilyn kasvavan. Kotoilun suosio jatkuu, sillä kotiin ja kodin hankintoihin halutaan edelleen satsata. Yli puolet suomalaisista on tehnyt tulevaksi kesäksi remontointisuunnitelmia tai suunnitellut sisustusta kotiin tai mökille.
Asiakas, Media03.06.2022 10.00
K-ryhmän tavoitteena on lisätä Sydänliiton myöntämä Sydänmerkki noin 200 olemassa olevaan Pirkka ja Pirkka Parhaat -tuotteeseen. Sydänmerkki myönnetään tuotteille, jotka ovat terveellisempiä valintoja omassa tuoteryhmässään. Toimenpide liittyy K-ryhmän tavoitteeseen tehdä hyvinvointia edistävät ruokavalinnat asiakkaille mahdollisimman helpoksi.
Vastuullisuus, Asiakas, Yritys, Media02.06.2022 10.00