Uutiset ja tiedotteet

Tarkenna aihe


94 uutista ja tiedotetta

Heinäkuu 2022

K-kauppojen omat mehiläispesät tuottavat todellista lähihunajaa

K-kauppojen hyllyt pullistelevat kesäisin monenlaisia lähituotteita. Yksi erikoisuus usean K-kaupan valikoimassa on kaupan oma hunaja, jota varten tarhataan mehiläisiä kauppojen katoilla ja lähipeltojen reunoilla. Viileän alkukesän jälkeen tämän kesän hunajasatoa odotetaan jännityksellä.

Vastuullisuus, Asiakas, Yritys, Media, Länsi-Suomi

04.07.2022 11.30

4 + 1 vinkkiä sujuvaan lomamatkailuun sähköautolla

Yhä useammalla suomalaisella on edessään ensimmäinen kesäloma täyssähköauton ratissa. Kun suunnittelet ajomatkat hyvin etukäteen, sujuvat autoilu ja pysähdykset leppoisissa merkeissä. Vinkit huolettomaan sähköautoiluun antaa K-Auton sähköautojen latausverkosto K-Latauksesta Tom von Bonsdorff.

Vastuullisuus, Asiakas, Media

01.07.2022 09.04

Kesäkuu 2022

Tapio Anttila X K-Rauta DIY -kalustemallisto hurmaa Naantalin asuntomessukohteessa

K-RYHMÄ LEHDISTÖTIEDOTE 29.6.2022 K-Rauta tuo upean designin kaikkien saataville, sillä ohjeet huonekalustemalliston tekemiseksi ovat jaossa k-rauta.fi-verkkosivustolla.

Asiakas, Yritys, Media

29.06.2022 10.00

Kesämökkiläinen – nappaa vaivattomat vinkit jätteiden lajitteluun

Mihin viedä muovi-, kartonki-, metalli- ja lasipakkausjäte tai vanhat paristot mökkeillessä? Kesämökeillä jätteiden lajittelu voi tuntua haastavammalta kuin kaupunkikodeissa. Lajittelu sujuu kuitenkin vaivattomasti vaikkapa kauppareissun yhteydessä ja samalla arvokkaat raaka-aineet saadaan kiertoon.  

Vastuullisuus, Asiakas, Yritys, Itä-Suomi, Media

29.06.2022 09.00

K-ryhmän Arkibarometri: Joka viides suomalainen herkuttelee lomalla niin rennosti kuin haluaa

Lähes 80 prosenttia suomalaisista kuitenkin rajoittaa herkuttelua kesälomalla tavalla tai toisella. Moni suhtautuu kesällä syömiseen yleisesti kuitenkin rennommin kuin muulloin, ja vain noin joka kymmenes kokee herkutteluista huonoa omaatuntoa. Tiedot selviävät K-ryhmän kesäkuussa teettämästä Arkibarometri-kyselytutkimuksesta, jossa selvitettiin mitä suomalaiset ajattelevat kesällä syömisestä ja herkuttelusta, ja millainen rooli terveellisillä elämäntavoilla on lomalla.

Asiakas, Media

29.06.2022 09.00

K-ryhmän Arkibarometri: Suomalaisten odotukset yritysten vastuullisuusteoille kasvaneet

K-ryhmän loppukeväästä teettämän Arkibarometri-tutkimuksen mukaan lähes joka toinen suomalainen odottaa yritysten vastuullisuusteoilta nyt enemmän kuin kaksi vuotta sitten. Yritysten teot keväällä maailmaa kohdanneiden kriisien aikana saavat kuitenkin myös kiitosta. Viime syksyyn verrattuna yhä useampi pitää tärkeimpinä yritysten vastuullisuustekoina koko Suomen hyvinvoinnin kannalta merkittäviä asioita.

Vastuullisuus, Asiakas, Media

22.06.2022 10.45

K-ryhmä ja Paulig kutsuivat hyvän kahvin ystävät tekemään vastuullisia valintoja - yhteistyön tuloksena Nicaraguaan istutettiin yli 86 000 kahvi- ja varjopuuta

K-ryhmä ja Paulig käynnistivät syksyllä 2021 yhteistyön kestävän kahvinviljelyn puolesta, johon osallistettiin mukaan K-kauppojen asiakkaat. Onnistunut vastuullisuusyhteistyö on edennyt kahvitiloille asti. Nicaragualaiseen Jose de la Luzin kylään on istutettu nyt 84 000 uutta kahvipuuta ja 2 000 varjopuuta.

Vastuullisuus, Asiakas, Yritys, Media

14.06.2022 09.07

Banaani on suomalaisten suosikkihedelmä, mutta tuotantoon liittyy haasteita – K-ryhmä avasi banaanin matkan kaupan hyllylle

Banaani on jo vuosikymmenien ajan ollut suomalaisten suosikkihedelmä. Banaanintuotannosta on kuitenkin tullut haastavampaa ilmastonmuutoksen ja sen aiheuttamien sään ääri-ilmiöiden vuoksi. K-ryhmä avaa nyt entistä tarkemmalla tasolla kestosuosikin alkuperää ja reittiä kaupan hyllylle Tuotteiden jäljillä -sivustolla. 

Vastuullisuus, Asiakas, Yritys, Media

09.06.2022 10.00

K selvitti: ostokäyttäytyminen muuttuu yhä suunnitelmallisemmaksi - nyt seurataan tarjouksia tarkasti

Suomalaisten ostokäyttäytymisessä korostuu tällä hetkellä kaksijakoisuus. Maailmantilanne on saanut suomalaiset lisäämään suunnitelmallisuutta, sekä pohtimaan varautumista ja omavaraisuutta. Samaan aikaan ollaan kuitenkin palaamassa normaalimpaan arkeen, ja K-ryhmän asiantuntijat ennustavat kesällä liikkumisen ja kyläilyn kasvavan. Kotoilun suosio jatkuu, sillä kotiin ja kodin hankintoihin halutaan edelleen satsata. Yli puolet suomalaisista on tehnyt tulevaksi kesäksi remontointisuunnitelmia tai suunnitellut sisustusta kotiin tai mökille.

Asiakas, Media

03.06.2022 10.00

K-ryhmä helpottaa terveellisiä valintoja tuomalla Sydänmerkin Pirkka ja Pirkka Parhaat -tuotteisiin

K-ryhmän tavoitteena on lisätä Sydänliiton myöntämä Sydänmerkki noin 200 olemassa olevaan Pirkka ja Pirkka Parhaat -tuotteeseen. Sydänmerkki myönnetään tuotteille, jotka ovat terveellisempiä valintoja omassa tuoteryhmässään. Toimenpide liittyy K-ryhmän tavoitteeseen tehdä hyvinvointia edistävät ruokavalinnat asiakkaille mahdollisimman helpoksi.

Vastuullisuus, Asiakas, Yritys, Media

02.06.2022 10.00

Takaisin ylös