Roosa nauha -keräys käynnistyi – K-ryhmä mukana vahvemmin kuin koskaan

K-ryhmä on mukana Syöpäsäätiön rakastetussa Roosa nauha -keräyksessä jo 17. kerran – ja yhtenä pääyhteistyökumppanina nyt yhdettätoista vuotta. K-ruokakauppojen ja Kespron lisäksi keräykseen osallistuu myös K-Rauta.

Syöpäsäätiö on Suomen merkittävin yksityinen syöpätutkimuksen rahoittaja. Roosa nauha -keräyksellä on tuettu syöpätutkimusta ja syöpään sairastuneita sekä heidän läheisiään jo vuodesta 2003.  

"Olemme tänä vuonna Roosa nauha -keräyksessä mukana vahvemmin kuin koskaan – kaikkien K-ruokakauppojen ja Kespron lisäksi myös K-Rauta on ensimmäistä kertaa mukana keräämässä varoja suomalaiselle syöpätutkimukselle myymällä Roosa nauhoja ja rannekkeita. K-ruokakaupoista löytyy jälleen runsaasti tuttuja ja suosittuja Roosa nauha -tuotteita, kuten hedelmiä, vihanneksia ja kukkia. Tänä vuonna valikoimista löytyy myös vuoden 2025 Roosa nauha -suunnittelijan Katja Ståhlin luoma Pirkka Parhaat Roosa nauha -kukkakimppu’’, kertoo K-ryhmän päivittäistavarakaupan vastuullisuusjohtaja Timo Jäske

K-ryhmän lahjoitussumma Syöpäsäätiölle syntyy Roosa nauhojen ja rannekkeiden myynnistä K-ruokakaupoissa ja K-Rauta-kaupoissa. Lisäksi lahjoitussummaa kerryttävät K-ruokakaupoissa myytävät Pirkka Roosa nauha -tuotteet. Myös Kespron lahjoitus muodostuu määrättyjen kampanjan aikana myytävien tuotteiden lahjoitusosuudesta.

Yhdessä päin elämää

Tämän vuoden Roosa nauhan suunnittelija Katja Ståhl kehottaa meitä liputtamaan elämän puolesta ja menemään rohkeasti päin elämää. Ståhl kannustaa kaikkia osallistumaan Roosa nauha -keräykseen suomalaisen syöpätutkimuksen, sairastuneiden ja heidän läheistensä hyväksi. Keräyksen tutkimusteemana on rintasyöpä, joka on naisten yleisin syöpä Suomessa.  

“Roosa nauha palaa tänä vuonna juurilleen. Keräys alkoi yli 20 vuotta sitten rintasyöpätutkimuksen tukemisesta ja tänä päivänä tuetun tutkimuksen ansiosta jo yhdeksän kymmenestä selviää rintasyövästä. Ikärakenteen muutos ja väestömäärän kasvu ennustavat kuitenkin syöpädiagnoosien määrän lisääntymistä ja tarvitsemme Roosa nauha -keräystä. Meidän tehtävämme on liputtaa elämän puolesta ja sen me teemme tukemalla suomalaista syöpätutkimusta”, sanoo Syöpäsäätiön varainhankintajohtaja Sari Meller.

Syöpäsäätiön Roosa nauha -keräyksen tuotoilla tuetaan kaikkien syöpien tutkimusta Suomessa.

Viime vuoden lahjoitussumma yli 885 000 euroa

Vuonna 2024 K-ryhmä keräsi yhdessä asiakkaidensa kanssa yli 885 000 euron lahjoitussumman. Summa koostui K-ryhmän myymistä Roosa nauhoista, -rannekkeista ja Roosa nauha -kampanjatuotteista. Roosa nauha -yhteistyön aikana K-ryhmä on kerännyt yhdessä asiakkaidensa kanssa yhteensä lähes 7,2 miljoonaa euroa suomalaiselle syöpätutkimukselle.

 Roosa nauha -kampanja on käynnissä 18.9.-30.11.2025.

 

 

 

 


Oliko sisältö hyödyllinen?
KYLLÄ
EI

Takaisin ylös