Naughty BRGRin ja Pupsin tarinat saavat jatkoa – tavaramerkit Keskon omistukseen
Naughty BRGRin ja Pupsin tarinat saavat jatkoa – tavaramerkit Keskon omistukseen
27.06.2025
Premiumburgereista ja -hot dogeista tuttujen brändien Naughty BRGRin ja Pupsin tarina jatkuu. Keskon tavoitteena on tavaramerkkien ostamisen kautta tarjota jatkossakin kuluttajille kattava valikoima tuotteita premiumburgerien ja -hot dogien valmistamiseen kotikeittiöissä. Siirtymä on luonteva, sillä Kesko toi yksinoikeudella Naughty BRGR -tuotesarjan ruokakaupan hyllyille vuonna 2018 ja Pups-tuotesarjan vuonna 2024.
Kaupassa Keskon omistukseen siirtyvät Naughty BRGR- ja Pups-brändien immateriaalioikeudet, jotka pitävät sisällään nimet, logot ja verkkotunnukset.
”Olemme olleet tiiviisti mukana kehittämässä molemmista brändeistä vähittäiskauppatuotteita ja tuotteet ovat saaneet hyvän vastaanoton, joten ilman muuta haluamme varmistaa tuotteiden saatavuuden myös jatkossa. Olemme iloisia, että pystymme tarjoamaan pohjan niiden tulevaisuudelle”, kertoo Harri Hovi, joka vastaa Keskon päivittäistavaratoimialan tavarakaupasta ja vastuullisuudesta.
Premiumburger- ja -hot dog -tuoteperheet vastaavat useampaan ruokatrendiin.
”Kuluttajat arvostavat helppoutta ja nopeutta, ja valmisruoasta on tullut heille entistä tyypillisempi tapa helpottaa omaa arkea. Samalla valmisruoassa on tapahtunut premiumisaatiota: suosion kasvu on ollut merkittävintä nimenomaan laadukkaammilla valmisruoilla. Valikoimat ovatkin laajentuneet, ja kauppojen hyllyt täydentyneet myös ravintolabrändeillä, joita Naughty BRGR ja Pupskin edustavat”, Hovi toteaa.
Naughty BRGR- ja Pups-tuoteperheisiin kuuluu tällä hetkellä yhteensä 29 tuotetta, kuten hampurilais- ja hot dog -sämpylöitä, erilaisia kastikkeita, naudan burgerpihvi, juustoja, hot dog -nakkeja sekä myös valmis juustoburgeri.
”Tuotteilla on vakiintunut ostajakuntansa ja ne ovat esimerkiksi lapsiperheiden suosiossa. Tuotteista kysytyimpiä ovat burger- ja hot dog -sämpylät, valmis juustoburgeri, hampurilaispihvi sekä burgerjuusto. Tuotteita valmistaa 10 suomalaisyritystä ja tavoitteenamme on jatkaa hyvää yhteistyötä eri kumppanien kanssa sarjojen kehittämiseksi”, Hovi kertoo.