K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 6.11.2025 K-Supermarket Viitasaaren ja K-Market Koulumäen uudet kauppiaat Milla Hiltunen (50) ja Aki Savolainen (51) ottavat kaupoista vastuun 1.2.2026.

K-Supermarket-ketju on tarttunut asiakaspalautteisiin tavalla, joka rikkoo ennätyksiä. Ketju kokosi asiakkailtaan 16 814 palautetta ja pyysi koko kansan rakastamaa entistä uutisankkuria Keijo Leppästä lukemaan mahdollisimman suuren osan niistä ääneen yhdeksi maailman pisimmistä mainoksista. Mainoksen pituudeksi tuli 12 tuntia. Se rikkoo jopa kansainvälisiä ennätyksiä.
Pökerryttävän pitkä palautespektaakkeli on kunnianosoitus ketjun asiakkaille ja heidän arkisille toiveilleen.
– Kysyimme asiakkailtamme tänä syksynä netissä, mikä tekee juuri sinun K-Supermarketistasi tavallista paremman ruokakaupan. Äimistyimme lähes 17 000 vastauksesta ja halusimme kiittää vastaajia jollain erityisellä ja ilahduttavalla tavalla. Ihmiset selkeästi kokevat oman ruokakaupan tärkeäksi ja halusivat jakaa kokemuksensa kanssamme. Arvostamme palautteita erittäin paljon ja käsittelemme joka ikisen niistä – tässä tapauksessa ihan kirjaimellisesti, sanoo K-Supermarketin markkinointijohtaja Milla Sorsakivi.
Eniten arvostusta vastaajien omassa kaupassa saa valikoima, jota arvostaa peräti 44 prosenttia vastaajista. Arvostusta saavat myös henkilökunta (24 %), sen ystävällisyys (26 %) sekä tarjoukset (18 %).
Jos olet siis antanut tänä syksynä K-Supermarketille palautetta, mietteesi ovat saattaneet päätyä Keijo Leppäsen suuhun. Vajaaseen 6 tuntiin tiivistetty versio palautemaratonista on nähtävissä ja kuultavissa marraskuussa TV:ssä ja radiossa. Syksyn palautekampanjan lisäksi K-Supermarketeille saa antaa jatkuvasti palautetta ja tuotetoiveita kauppakohtaisesti K-Ruoka-sivustolla.
Leppäsen äänihuulet koetuksella
Palautepino oli niin korkea, että entinen uutisankkuri Leppänen valmistautui luku-urakkaan hyvissä ajoin sekä henkisesti että fyysisesti.
– Vanhana puhetyöläisenä otin haasteen urheasti vastaan. Olen koko syksyn varjellut äänihuuliani ja treenannut pallealihaksiani tätä koitosta varten. Lukumaratonin jälkeen palautuminen oli kuitenkin tarpeen. Ei siinä hetkeen kotona juteltu mitään, Leppänen summaa.
Mainoksen on kokonaisuudessaan nähnyt vasta muutama ihminen, joista yksi on mainoksen tekijätiimiin kuuluva Heikki Karstu.
– Kyseessä oli varmasti erikoisin katselu-urakkani. Voin suositella ainakin kaikille, jotka kaipaavat elämäänsä rauhoittavaa sisältöä tai pysähtymistä perusasioiden äärelle, Karstu sanoo.
Koko yö pelkkää palautetta
Täyspitkä versio mainoksesta on niin massiivinen, että sille ei ollut tilaa televisio- eikä radiokanavien ohjelmavirrassa. Mainos mahtui kokonaisuudessaan vain YouTubeen. Lähes kuusituntinen palautemaraton sen sijaan on kuultavissa radiossa lähes koko yön ajan 15.–16. marraskuuta Easy Hits -kanavalla. Televisiokanava Neloselta voi katsoa läpi yön palautteita 22.–23. marraskuuta. Palautteet voi myös kuunnella Suplassa.
Palautteista selviää muun muassa se, minkä suloisen kulkupelin eräs asiakas aina poimii eteisestä mukaansa kauppareissun ajaksi sekä se, mitä mieltä toinen asiakas on kalatiskin asiakaspalvelijan veitsen käytöstä.
Palautemaratonin voi lisäksi nähdä yleisötapahtumassa Sanomatalon Mediatorilla Helsingissä 29. marraskuuta klo 11 alkaen. Tapahtumassa tiimit kisaavat siitä, mitä he muistavat tästä massiivisesta teoksesta. Mukaan kisaamaan voit ilmoittautua osoitteessa supla.fi/ksupermarket.
Maailmassa on K-Supermarketin tietojen mukaan tuotettu vain muutamia yksittäisiä tätä pidempiä mainoksia. Yhtäkään niistä ei ole tiettävästi tuotettu Euroopassa.
KYLLÄ
EI