K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 30.10.2025 Keskon pääkaupunkiseudun ja Uudenmaan alueilla K-ryhmän veroton vähittäismyynti oli tammi-syyskuussa yhteensä 2 586 miljoonaa euroa. Molemmilla alueilla myynti kasvoi.

"Minulle kauppiaana on henkilökohtaisesti tärkeää ihmisten kohtaamiset – ne luovat kaupalle sielun ja identiteetin."
Saarijärven oman kylän kauppa
K-Market Saariaitta tulee olemaan alueellinen keskittymä, joka palvelee lähiseudun asukkaita ja alueella asioivia. Kaupan perusajatus on tarjota järkevä perusruokakori sujuvalla asioinnilla ja kyläkauppamaisella tunnelmalla. Asiakaspalautteen kerääminen ja sen pohjalta toiminnan kehittäminen ovat keskeisiä toimintatapoja alusta alkaen.
"Asioinnin helppous ja nopeus ovat meille tärkeitä – hyvät parkkipaikat ja helppokulkuinen myymälä tukevat tätä", Marjo linjaa.
Kaupassa hevi-osastolla keskitytään tuoreuteen ja sesonkien hyödyntämiseen. Satokausikalenterin käyttö tuo esiin ekologisia ja taloudellisia valintoja. Leipäosastolla puolestaan korostuvat irtopaistotuotteet, paikalliset herkut ja ajankohtainen perusvalikoima.
Huumori ja nauru kuuluvat elämään – ja myös kauppaan
"K-Market Saariaitta on alueensa keskus ja tärkeä osa elämää. Haluan luoda kaupasta yhdyspaikan, jossa asiakkaat ovat odotettuja vieraita."
Marjon motto on: "Hyvä kasvattaa hyvää – jokaisesta kohtaamisesta jää meihin jälki." Huumori, nauru ja laulu kuuluvat elämään – ja myös kauppaan.
Marjo toimii tällä hetkellä kauppiaana K-Market Särkilahdessa ja K-Market Pihlajalaaksossa, ja hänellä on kokemusta useista kauppapaikoista, myös uusperustannoista.
Uuden kaupan rekrytointi alkaa tammikuussa
”Haussa ovat yhdessä tekemisestä innostuvat persoonat, joilla on tekemisen meininki ja päämäärätietoinen asenne”, kauppias-Marjo kertoo. ”Yhteystiedot työpaikkoihin liittyen ilmoitetaan alkuvuodesta.”
Vapaa-ajalla Marjolle ruoanlaitto ja ruoka ovat aina olleet lähellä hänen sydäntään. Luonto ja sen ilmiöt eri vuodenaikoina inspiroivat. Työn vastapainona Marjo arvostaa yksinkertaisia, arkisia asioita.
KYLLÄ
EI