Korealaisesta kosmetiikasta tuli kauneudenhoidon valtavirtaa: K-Citymarket tuo nyt supersuositut tuotteet laajasti saataville

Korealainen kosmetiikka ei ole enää vain kosmetiikkahifistelijöiden juttu, vaan suomalaiset ovat toden teolla löytäneet hyvän hinta-laatu-suhteen tehotuotteet. K-Citymarket vastaa kasvavaan suosioon laajentuvilla K-Beauty-valikoimilla. 

Korealainen kosmetiikka alkoi rantautua Suomeen pienin askelin jo vuosia sitten, ja aluksi erityisesti nuoret ja nuoret aikuiset ovat toimineet K-Beautyn suunnannäyttäjinä. Nyt K-Beautyn suosio on kuitenkin kasvanut merkittävästi ja levinnyt alan erikoisliikkeistä marketien tarjontaan. 

“Voidaan jo sanoa, että korealainen kosmetiikka on valtavirtaa, ja suomalaiset ovat todella löytäneet tuotteiden tehokkuuden ja innovatiivisuuden. Lisäksi sosiaalinen media, erityisesti TikTok, on ollut merkittävässä roolissa K-Beauty-tuotteiden tunnettuuden lisäämisessä. Alle 35-vuotiaat ovat isossa kuvassa edelleen innokkaimpia K-Beautyn ostajia, mutta muut ikäryhmät ovat myös alkaneet tutustua tuotteisiin”, kertoo Keskon kodintarvikkeiden ja kosmetiikan osto- ja myyntijohtaja Hannele Åberg

K-Citymarket vastaa nyt kasvaneeseen kysyntään merkittävällä K-Beauty-tarjonnalla. Laajempi korealaisen kosmetiikan valikoima löytyy tällä hetkellä kuudesta K-Citymarketista: Espoo Iso Omenasta, Vantaa Jumbosta, Helsinki Ruoholahdesta, Turku Kupittaalta, Oulu Kaakkurista ja Lahti Karismasta. Pikkuhiljaa valikoima tulee laajenemaan jälleen uusissa kaupoissa. 

 Marraskuussa saataville tulee myös uusia brändejä. 

“Lokakuun alussa toimme meikkimerkkien rom&nd:n, BBIA:n ja TirTirin rinnalle ikoniset meikkibrändit Etuden ja Dasiquen. Marraskuussa saamme valikoimiin muun muassa Medicuben, Biodancen sekä Banila Co:n hittituotteita. Korealainen kosmetiikka on nyt kaikenikäisten kuluttajien saatavilla ympäri Suomen, ja sekä kylmeneviä ilmoja että pikkujoulukautta ajatellen kosmetiikkavarastot on nyt hyvä hetki täydentää”, Åberg kertoo. 
 

Neljä kysymystä korealaisesta kosmetiikasta, vastaajana Keskon kosmetiikan osto- ja myyntipäällikkö Satu Jauho: 
 

1. Miksi K-Beauty-tuotteet ovat niin suosittuja? 

K-Beautyn erityinen vahvuus on sen kyvyssä yhdistää innovaatio, saavutettavuus ja kulttuurinen vetovoima. Korealaiset brändit tunnetaan nopeasta tuotekehityksestä ja uusista ainesosatrendeistä, jotka leviävät nopeasti maailmalle. Monivaiheinen ihonhoitorutiini tarjoaa kokonaisvaltaisen lähestymistavan, joka keskittyy pitkäaikaiseen ihon hyvinvointiin nopeiden korjausten sijaan. 

Toinen merkittävä etu on hinta–laatu -suhde: laadukkaat, tutkimukseen perustuvat tuotteet ovat usein huomattavasti länsimaisia vastineita edullisempia. Lisäksi visuaaliset pakkaukset ja somenäkyvyys tekevät K-Beautysta houkuttelevan vaihtoehdon. Yhdistettynä K-popin ja korealaisen kulttuurin globaaliin suosioon, K-Beauty on onnistunut rakentamaan ilmiön, joka puhuttelee monenlaisia kuluttajia ja tarjoaa vaihtoehtoja lähes kaikille ihotyypeille. 

2. Mitkä ovat tämän hetken hittituotteet? 

K-Citymarketeissa hittituotteita ovat olleet Smuuti Skin Watermelon Sun Cream -aurinkovoide korkealla suojakertoimella, BBIA-ripsivärit sekä TirTir Cushion -meikkivoiteet. Brändeistä kiinnostusta ovat herättäneet erityisesti Smuuti Skin, Beauty of Joseon sekä Anua.  

3. Mihin K-Beauty-rutiini perustuu? 

Erityisen keskeistä on tasapainon löytäminen: iho puhdistetaan hyvin, mutta sen kosteustasapainoa ei rikota. Puhdistuksen ideana on poistaa meikki, aurinkosuoja, lika ja tali tehokkaasti mutta hellävaraisesti, jotta iho pysyy kirkkaana ja vastaanottavaisena hoitotuotteille. Tärkein puhdistuskonsepti on kaksoispuhdistus, jossa käytetään ensin öljypohjaista puhdistustuotetta, joka liuottaa öljyliukoiset epäpuhtaudet. Toinen vaihe puhdistuksessa on vesipohjaisen puhdistustuotteen käyttö, joka taas poistaa vesiliukoiset epäpuhtaudet. 1–2 kertaa viikossa suositellaan käytettäväksi kuorintaa ja tarvittaessa puhdistavaa savinaamiota epäpuhtauksien syväpuhdistamiseen. 

4. Vaatiiko korealaisen kosmetiikan käyttö aina monivaiheisen rutiinin vai voiko tuotteita käyttää myös yksittäin? 

Vaikka K-Beautyn rutiini saattaa aluksi kuulostaa työläältä, niin rutiinilla saatavat tulokset ovat niin upeita, että hemmotteluhetkeen kannattaa käyttää hiukan aikaa. Tuotteita voi totta kai käyttää myös yksinään, mutta paras tulos saadaan rutiineilla. Lähes jokaisessa rutiinissa painopiste on ihon kosteustasapainossa, koska kosteutettu iho pysyy kimmoisana, heleänä ja vahvana. Korealaiseen ihonhoitorutiiniin kuuluu olennaisesti myös ennaltaehkäisy ja pitkäjänteisyys sekä kevyet kerrostetut tuotteet. Ihon oireita ei peitetä, vaan ihon kuntoa ylläpidetään ja parannetaan. Ihonhoitotuotteiden kerrostaminen kosteuttaa ja ravitsee ihoa, mutta ei jätä sitä raskaan tuntuiseksi. 


Oliko sisältö hyödyllinen?
KYLLÄ
EI

Takaisin ylös