K-ryhmän vähittäismyynti oli Kanta-Hämeessä alkuvuonna 143 miljoonaa euroa – autokaupassa vauhdikasta kasvua

K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 22.7.2025 K-ryhmän vähittäismyynti oli tammi-kesäkuussa Kanta-Hämeessa yhteensä 142,9 miljoonaa euroa (alv 0 %).

Markkina vaikuttaa olevan edelleen verrattain haastava ja kuluttajaluottamus on heikkoa. K-ryhmän vähittäismyynti Kanta-Hämeessä jäi hieman viime vuoden tasosta”, arvioi Keskon Hämeen aluejohtaja Janne Virtanen.

K-Citymarketin käyttötavarakaupassa on käynnistynyt laaja uudistusohjelma. Tuoteryhmissä painopiste on kauneudessa, kodin tuotteissa sekä päivittäisessä pukeutumisessa. Käyttötavaran verkkokauppa on yhdistetty ruuan verkkokauppaan (K-ruoka.fi ja -sovellus) yhtenäisen asiakaskokemuksen parantamiseksi.

Rakentamisen suhdannekäänne erityisesti uudisrakentamisessa on toteutunut arvioitua hitaammin. Toisaalta alueellisesti K-Rauta-kauppojen myynti kehittyi suotuisasti, +3,4 %. Nyt on oikea hetki rakentamiseen ja remontoimiseen – tekijöitä on saatavilla ja inflaatio on maltillinen”, kannustaa Virtanen.

Autokaupassa näkyy vahvaa kasvua myös alueellisesti. Autokaupan myynti kasvoi alkuvuonna 8,6 %. K-Auton laajat ja arvostetut automallistot, kuten VW ID 4 ja ID 7-mallit, sekä markkinoita paremmin käyvä vaihtoautokauppa näkyvät kasvuprosentissa”, analysoi Virtanen.

K-ryhmän vähittäismyynnit tammi-kesäkuussa Kanta-Hämeessä

  • Päivittäistavarakaupan myynti oli 93,0 miljoonaa euroa, muutos –3,4%
  • Rakentamisen ja talotekniikan kauppa kävi 28,2 miljoonalla eurolla, muutos -3,4 %
  • Auto- ja vapaa-ajan kaupan myynnin arvo oli 21,8 miljoonaa euroa ja muutos +8,1 %

Oliko sisältö hyödyllinen?
KYLLÄ
EI

Takaisin ylös