K-Citymarket Pirkkalaan avautuva uusi ravintola on ainoa laatuaan: kolme kovaa suomalaisbrändiä saman katon alle

K-Citymarket Pirkkalaan avattava Birk-ravintola kokoaa saman katon alle kolme suomalaista ravintolabrändiä: Jim Lim by Farangin, Naughty BRGR’n ja Via Tribunalin. Samasta K-Citymarket Pirkkalan ravintolamaailman keittiöstä tarjoillaan myös kaupan omaa sushia.

K-Citymarket Pirkkalassa on käynnissä mittava remontti, joka valmistuu kesällä 2022. Suurin muutos asiakkaille on uusi, n. 100-paikkainen ravintolamaailma Birk, joka avautuu touko-kesäkuussa. Birk ilmentää aivan uudenlaista, ruokakaupan ja vankkojen ravintolabrändien välistä yhteistyötä, jossa samasta keittiöstä palvellaan usein eri brändein ja toteutetaan yhä laajempaa skaalaa asiakastoiveita.

”Olen erittäin iloinen ja ylpeä siitä, että saamme näin kovat brändit yhdessä saman katon alle, ruokakaupan ravintolaan. Tämä on vahva viesti siitä, kuinka ruokakauppa on jo niin houkutteleva ja varteenotettava kumppani, että erittäin laadukas ravintolatoiminta voi hyvin sijaita oman erillisen ravintolan lisäksi myös ruokakaupan sisällä. Kaupassa ja sen ravintolassa voi aidosti viihtyä ja viettää aikaa: se ei ole enää vierasta, sillä olemme lunastaneet laatulupauksemme. Useissa K-Citymarketeissa on ravintolamaailmoja, joista myydään laadukasta, ravintolatasoista ruokaa koteihin omien brändiensä alla, mutta Birk-ravintolassa toivotamme tunnetut brändit suoraan meille. Naughty BRGR ja Via Tribunali ovat asemansa vakiinnuttaneita, laajalti tunnettuja brändejä, jotka suomalaiset ovat ottaneet omakseen. Jim Lim by Farang on tuttu isoveljestään Farangista että ruokakauppojen premium-valmisruokahyllyiltä, ja nyt brändi rantautuu ensimmäistä kertaa Suomeen fyysisenä ravintolana”, K-Citymarket Pirkkalan kauppias Petri Putila kertoo.

Grocerant-ilmiö eli ruokakaupan ja ravintolan raja-aidan madaltuminen on ollut Suomessa käynnissä jo pidempään. Kuten mm. ruoan verkkokauppa, myös grocerant otti pandemia-aikana merkittävän loikan, kun kulutustottumukset muuttuivat.

”Pandemian aikana on ollut selkeästi nähtävissä, kuinka yhä useammat asiakkaat alkoivat arvostaa entistä enemmän laadukasta ruokaa. Arvoa annetaan aiempaa enemmän myös artesaanityölle niin ruoan kuin esimerkiksi panimo- tai jäätelötuotteiden osalta. Pirkkalan asiakkaat ovat erityisen laatutietoisia ja Birk-ravintola on suunniteltu vastaamaan juuri heidän toiveisiinsa: tälle on alueellamme valtava asiakaskysyntä, johon tietenkin pyrimme vastaamaan. Vastaavaa tarjontaa ei yhden katon alta löydy mistään muualta. Seurueiden ei tarvitse enää hakea kompromissia vaikkapa pizzan tai burgerin välillä, sillä meiltä saa kaikkea, samaan pöytään toimitettuna. Tämä toteutuu myös kotiin toimitettaessa: olemme alueen ainoa ravintola, joka toimittaa Woltin kautta samassa lähetyksessä niin pizzaa, burgereita ja kuin aasialaismakujakin”, Putila kertoo.

"Pirkkalan Birk-kokonaisuus on toteutuksena ainutlaatuinen myös kansainvälisesti. Me ravintoloitsijat ja ruokakauppiaat olemme vahvasti auttamis- ja onnellisuusbisneksessä: olemme aidosti onnellisuuden tekijöitä, herättäjiä ja rakentajia. Sekä ravintolassa että myös kaupassa käyminen on parhaimmillaan hyvin elämyksellistä ja juuri sitä tavoittelemme Pirkkalassa. Pyrimme herättämään asiakkaiden inspiraation niin, että se heijastuu myös kotikeittiöihin. Ruokakulttuuri kehittyy paitsi kasvukeskuksissa, myös jokaisessa kotikeittiössä. Yhteistyö päivittäistavarakauppojen kanssa niin ravintola- kuin valmisruoan parissa avaa meille ovet lukuisiin koteihin", Nauhty BRGR'n

-Citymarket Pirkkalassa on käynnissä mittava remontti, joka valmistuu kesällä 2022. Suurin muutos asiakkaille on uusi, n. 100-paikkainen ravintolamaailma Birk, joka avautuu touko-kesäkuussa. Birk ilmentää aivan uudenlaista, ruokakaupan ja vankkojen ravintolabrändien välistä yhteistyötä, jossa samasta keittiöstä palvellaan usein eri brändein ja toteutetaan yhä laajempaa skaalaa asiakastoiveita.

”Olen erittäin iloinen ja ylpeä siitä, että saamme näin kovat brändit yhdessä saman katon alle, ruokakaupan ravintolaan. Tämä on vahva viesti siitä, kuinka ruokakauppa on jo niin houkutteleva ja varteenotettava kumppani, että erittäin laadukas ravintolatoiminta voi hyvin sijaita oman erillisen ravintolan lisäksi myös ruokakaupan sisällä. Kaupassa ja sen ravintolassa voi aidosti viihtyä ja viettää aikaa: se ei ole enää vierasta, sillä olemme lunastaneet laatulupauksemme. Useissa K-Citymarketeissa on ravintolamaailmoja, joista myydään laadukasta, ravintolatasoista ruokaa koteihin omien brändiensä alla, mutta Birk-ravintolassa toivotamme tunnetut brändit suoraan meille. Naughty BRGR ja Via Tribunali ovat asemansa vakiinnuttaneita, laajalti tunnettuja brändejä, jotka suomalaiset ovat ottaneet omakseen. Jim Lim by Farang on tuttu isoveljestään Farangista että ruokakauppojen premium-valmisruokahyllyiltä, ja nyt brändi rantautuu ensimmäistä kertaa Suomeen fyysisenä ravintolana”, K-Citymarket Pirkkalan kauppias Petri Putila kertoo.

Grocerant-ilmiö eli ruokakaupan ja ravintolan raja-aidan madaltuminen on ollut Suomessa käynnissä jo pidempään. Kuten mm. ruoan verkkokauppa, myös grocerant otti pandemia-aikana merkittävän loikan, kun kulutustottumukset muuttuivat.

”Pandemian aikana on ollut selkeästi nähtävissä, kuinka yhä useammat asiakkaat alkoivat arvostaa entistä enemmän laadukasta ruokaa. Arvoa annetaan aiempaa enemmän myös artesaanityölle niin ruoan kuin esimerkiksi panimo- tai jäätelötuotteiden osalta. Pirkkalan asiakkaat ovat erityisen laatutietoisia ja Birk-ravintola on suunniteltu vastaamaan juuri heidän toiveisiinsa: tälle on alueellamme valtava asiakaskysyntä, johon tietenkin pyrimme vastaamaan. Vastaavaa tarjontaa ei yhden katon alta löydy mistään muualta. Seurueiden ei tarvitse enää hakea kompromissia vaikkapa pizzan tai burgerin välillä, sillä meiltä saa kaikkea, samaan pöytään toimitettuna. Tämä toteutuu myös kotiin toimitettaessa: olemme alueen ainoa ravintola, joka toimittaa Woltin kautta samassa lähetyksessä niin pizzaa, burgereita ja kuin aasialaismakujakin”, Putila kertoo.

"Pirkkalan Birk-kokonaisuus on toteutuksena ainutlaatuinen myös kansainvälisesti. Me ravintoloitsijat ja ruokakauppiaat olemme vahvasti auttamis- ja onnellisuusbisneksessä: olemme aidosti onnellisuuden tekijöitä, herättäjiä ja rakentajia. Sekä ravintolassa että myös kaupassa käyminen on parhaimmillaan hyvin elämyksellistä ja juuri sitä tavoittelemme Pirkkalassa. Pyrimme herättämään asiakkaiden inspiraation niin, että se heijastuu myös kotikeittiöihin. Ruokakulttuuri kehittyy paitsi kasvukeskuksissa, myös jokaisessa kotikeittiössä. Yhteistyö päivittäistavarakauppojen kanssa niin ravintola- kuin valmisruoan parissa avaa meille ovet lukuisiin koteihin", Nauhty BRGR'n Akseli Herlevi sanoo.


Oliko sisältö hyödyllinen?
KYLLÄ
EI

Takaisin ylös