Sisäpiiritieto: Kesko Oyj:n toimitusjohtajaksi ja Kesko-konsernin pääjohtajaksi Jorma Rauhala

Kesko Oyj:n hallitus on nimittänyt Kesko Oyj:n toimitusjohtajaksi ja Kesko-konsernin pääjohtajaksi Jorma Rauhalan 1. helmikuuta 2024 alkaen Mikko Helanderin jäädessä eläkkeelle. Rauhala toimii tällä hetkellä Keskon rakentamisen ja talotekniikan kaupan toimialajohtajana ja pääjohtajan sijaisena.

Jorma Rauhala (KTM, s. 1965) on työskennellyt Kesko Oyj:n palveluksessa vuodesta 1992. Rakentamisen ja talotekniikan kaupan toimialajohtajana hän on toiminut marraskuusta 2017 lähtien. Ennen tätä Rauhala toimi Keskon päivittäistavarakaupan toimialajohtajana ja Ruokakeskon toimitusjohtajana. Rauhala on myös toiminut Kespron toimitusjohtajana. Kesko Oyj:n konsernijohtoryhmässä Rauhala on ollut vuodesta 2013.

"Keskolla on erinomainen kasvustrategia, joka on osoittanut toimivuutensa ja tuonut tuloksia. Jorma Rauhala on modernina ja ihmisläheisenä johtajana luonteva valinta yhtiön uudeksi pääjohtajaksi jatkamaan yhtiön kasvustrategian toteutusta ja menestystarinaa. Rauhalalla on vahvat näytöt tuloksellisesta johtamisesta Keskon kahdelta suurimmalta toimialalta”, kertoo Keskon hallituksen puheenjohtaja Esa Kiiskinen.

”Keskon liiketoimintaa on pääjohtaja Mikko Helanderin johdolla uudistettu merkittävästi viimeisen yhdeksän vuoden aikana. Kasvustrategiaa on toteutettu onnistuneesti ja näin on pystytty merkittävästi kasvattamaan yhtiön omistaja-arvoa. Haluan lämpimästi kiittää pääjohtaja Helanderia hänen erinomaisesta työstään,” sanoo Kiiskinen.

Kuten yhtiö 8.12.2023 pörssitiedotteella kertoi, ilmoitti Keskon nykyinen pääjohtaja Mikko Helander aikomuksestaan siirtyä eläkkeelle vuoden 2024 aikana.

Jorma Rauhalan valokuva ja henkilötiedot löytyvät Keskon www-sivuilta  osoitteesta www.kesko.fi/konsernijohtoryhma.

Lisätietoja antaa hallituksen puheenjohtaja Esa Kiiskinen.

Yhteydenotot Kesko Oyj:n viestintäjohtaja Karoliina Partasen kautta, sähköposti: karoliina.partanen@kesko.fi, puh. 040 584 5298.

Kesko Oyj

www.kesko.fi