Keskon, AMF Pensionsförsäkringin ja Ilmarisen yhteinen kiinteistösijoitusyhtiö perustettu

KESKO OYJ PÖRSSITIEDOTE 11.06.2015 KLO 18.30 1(1)

Kesko Oyj, AMF Pensionsförsäkring AB ja Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen ovat perustaneet Ankkurikadun Kiinteistöt Oy -nimisen yhteisyrityksen. Yhteisyritys omistaa, hallinnoi ja kehittää pääasiassa Kesko-konsernin käytössä olevia kauppapaikkoja.

Kesko tiedotti 8. toukokuuta 2015 pörssitiedotteella perustavansa yhteisen kiinteistösijoitusyhtiön AMF Pensionsförsäkringin ja Ilmarisen kanssa. Kiinteistöjärjestely on nyt saatettu loppuun. Keskon myymistään kauppapaikoista ja -keskuksista saama noin 76 miljoonan euron myyntivoitto käsitellään kertaluonteisena eränä Keskon toisen vuosineljänneksen osavuosikatsauksessa.

Järjestely laskee Kesko-konsernin vuoden 2015 liikevoittoa ilman kertaluonteisia eriä noin 8 miljoonaa euroa. Järjestelyn vaikutus Keskon vuoden 2015 osakekohtaiseen tulokseen ilman kertaluonteisia eriä on noin -0,03 euroa osaketta kohden. Järjestelyllä ei ole vaikutusta Keskon osavuosikatsauksessaan 27.4.2015 julkistamaan tulevaisuuden näkymään.

Keskon oman pääoman ehtoinen sijoitus yhteisyritykseen oli noin 67 miljoonaa euroa ja sille järjestelystä kertyvä kassavirta noin 405 miljoonaa euroa. Yhteisyritys sisällytetään Kesko-konsernin taloudelliseen raportointiin osakkuusyhtiönä 11.6.2015 alkaen.

Lisätietoja antavat:
Talous- ja rahoitusjohtaja Jukka Erlund, puh. 010 53 22113