Kauko-Telkon myynti Aspolle toteutui

Kauko-Telko Oy:n osakekanta siirtyi tänään Aspo Oyj:n tytäryhtiön omistukseen. Aspo ja Kesko Oyj allekirjoittivat kauppasopimuksen asiasta 28.2.2008. Kauko-Telkon huhtikuun lopun arvioidun taseen perusteella velaton kauppahinta oli noin 79 miljoonaa euroa. Kaupasta kirjautuu Keskon lopetettujen toimintojen tulokseen kertaluonteinen noin 31 miljoonan euron myyntivoitto.

Kesko toteuttaa terveen fokusoidun kasvun strategiaa, jossa keskitytään kuluttaja-asiakaskauppaan ja -palveluihin. Kauko-Telko harjoittaa kansainvälistä teknisen alan kauppaa ja sen tärkeimpiä asiakasryhmiä ovat teollisuus sekä julkiset ja yksityiset laitokset. Kauko-Telkon synergiat Keskon muihin liiketoimintoihin olivat vähäiset.

Kesko on aikaisemmin antanut asiaa koskevan pörssitiedotteen 23.5.2007 ja 28.2.2008.

Talous- ja rahoitusjohtaja, CFO Arja Talma, Kesko Oyj, puh. 01053 22113

Kesko Oyj

Paavo Moilanen
viestintäjohtaja

Helsingin Pörssi

Kesko (www.kesko.fi) on suomalainen vähittäiskaupan osaaja, joka tuo kauppojensa kautta elämisen laatua kuluttajien jokaiseen päivään tarjoamalla arvostettuja tuotteita ja palveluita kilpailukykyiseen hintaan. Keskon ketjutoimintaan kuuluu yli 2 000 kauppaa Pohjoismaissa, Baltiassa ja Venäjällä.

Aspo on monialayhtiö, joka on keskittynyt vahvaa erikoisosaamista vaativille liiketoiminta-alueille. Yhtiön asiakkaita ovat erityisesti energia-alan ja prosessiteollisuuden yritykset. Aspon liikevaihto vuonna 2007 oli 266,6 milj. euroa ja liikevoitto 23,8 milj. euroa.