Uusi digipalvelu vähentää arjen epävarmuustekijöitä ravintola-alalla

Raaka-ainetoimitusten myöhästymiset tai tuotepuutteet saattavat olla kriittisiä ravintoloiden liiketoiminnalle. Kespro tuo asiakkaidensa käyttöön uuden maksuttoman digipalvelun, joka kokoaa tukkutoimituksiin liittyvät tiedot yhteen ja kertoo esimerkiksi ennen kuljetuksen matkaan lähtöä varastolta, jos jotakin tuotetta ei pystytä toimittamaan.

”Uuden palvelun myötä Kespron asiakkaiden ajankäyttö ravintoloissa tehostuu, kun toimituksiin liittyvät tiedot on koottuna yhden palvelun alle digitaalisesti. Jatkossa ravintoloilla on myös enemmän aikaa reagoida poikkeustilanteisiin, kun tieto liikkuu Kespron ja asiakkaan välillä nopeammin”, kertoo Kespron palveluliiketoiminnan johtaja Taiju Jaatinen.

”Kespro Toimitukset -palvelu kerää ja digitalisoi ravintolan ja tukun välisen viestinnän sekä datan yhteen. Näihin päiviin asti merkittävä osa ravintolan ja tukun asiakassuhteeseen liittyvästä päivittäisviestinnästä on hoidettu manuaalisesti erillisillä sähköposteilla, papereilla, tai suullisesti ravintolan takaovella kuljettajan ja ravintoloitsijan kesken”, kertoo Jaatinen.

Suomessa täysin uusi digipalvelukokonaisuus

”Kespro Toimitukset -palvelusta ravintolan henkilökunta näkee yhdellä silmäyksellä kaikki ravintolan aktiiviset ja menneet tilaukset sekä tilausvahvistuksen. Tarvittaessa toimituksiin liittyvät reklamaatiot voidaan tehdä välittömästi palvelun kautta”, kertoo Jaatinen esimerkkejä palvelun uusista ominaisuuksista.

Toimitukset-palvelun asiakas voi tarkistaa kuorman digitaalisesti sekä tallentaa että jakaa toimitustiedot suoraan esimerkiksi laskun tarkastavalle henkilölle. Vuoden 2024 aikana palveluun lisätään ominaisuus, jossa asiakas voi seurata tilauksensa saapumista reaaliaikaisesti.

Digipalvelut tukkuasiakkaille kehittyvät nyt voimakkaasti

”Lanseerasimme viime keväänä niin ikään maksuttoman Kespro Raportit -palvelun, jossa datapohjaisen palvelun kautta ravintolat ja muut Kespron tukkuasiakkaat voivat tarkastella omia raaka-ainehankintojaan monipuolisesti, niin eurojen, kilojen kuin kotimaisuuden ja vastuullisuuden näkökulmasta”, kertoo Jaatinen.

Uusien digipalvelujen rinnalla Kespro kehittää aktiivisesti verkkokauppa-alustaansa, joka on ostomäärällä mitattuna yksi Suomen suurimmista verkkokaupoista. Suurin osa Kespron asiakkaista käyttää asiointiinsa Kespron verkkokauppaa.

Lisätietoja Kespro Toimitukset -palvelusta täällä: