K-ryhmä Suomen Palloliiton pääyhteistyökumppaniksi

K-RYHMÄ LEHDISTÖTIEDOTE 13.1.2021 KLO 10.20 K-ryhmä on seuraavat neljä vuotta Suomen Palloliiton pääyhteistyökumppani. Yhteistyön aikana tiedossa on Suomen miesten maajoukkueen ensiesiintyminen jalkapallon EM-areenalla sekä Huuhkaja- ja Helmari -huuman myötä odotettu harrastaja- ja kannustajamäärien kasvu entisestään. K-ryhmä on yhteistyössä mukana sekä maajoukkuetasolla että juniorityössä ja haluaa olla osaltaan välittämässä jalkapalloon kuuluvia yhdessä onnistumisen tunteita koko kansalle.

”Palloliittoa ja K-ryhmää yhdistää sinivalkoisuus ja vahva läsnäolo suomalaisten arjessa. Jalkapallon kanssa on viikoittain tekemisissä noin puoli miljoona suomalaista ja K-ryhmän kaupoissa vierailee Suomessa päivittäin yli miljoona asiakasta. Jalkapallo jos mikä ilmentää yhdessä tekemistä, yrittämistä ja kannustamisen voimaa – juuri niitä arvoja, joita myös K-ryhmä haluaa edistää”, Keskon pääjohtaja Mikko Helander sanoo.

Tuleva kesä on Suomen jalkapallohistoriassa ainutlaatuinen: Suomen miesten maajoukkue pelaa ensimmäistä kertaa jalkapallon EM-kisoissa. Kisojen uskotaan innostavan myös sankoin joukoin junioreita jalkapalloharrastuksen pariin. Jo nyt Palloliitto on harrastajamäärältään Suomen suurin urheilun lajiliitto.

”Olen todella ylpeä ja innoissani, kun kaksi näin laajoja kohderyhmiä tavoittavaa toimijaa on päätynyt yhteistyöhön ja työskentelemään yhteisien arvojen puolesta suomalaisten hyvinvoinnin kasvattamiseksi. Kesko on mahdollistaja, joka liikuttaa ja tavoittaa laajan joukon suomalaisia päivittäin. Aivan kuten jalkapallokin”, iloitsee Palloliiton puheenjohtaja Ari Lahti.

Yhteistyö tukee Keskon vastuullisuustyön tavoitteita sekä periaatetta tukea ensisijaisesti lapsiperheiden arkea ja hyvinvointia tukevia hankkeita.

Nyt solmittu sopimus kattaa Suomen Palloliiton alaisen toiminnan. K-ryhmän autokaupan Volkswagen-henkilöautojen jo aiemmin käynnistämä pääyhteistyökumppanuus Palloliiton kanssa kattaa tämän lisäksi yhteistyön Veikkausliigan kanssa.

K-ryhmän mediapäivystys (ma-pe 9-16): viestinta@kesko.fi tai p. 010 53 50200
Suomen Palloliitto, myynti- ja markkinointijohtaja Mikko Varis, mikko.varis@palloliitto.fi, 040 513 6100

Kesko ja K-kauppiaat muodostavat K-ryhmän, jonka myynti on 13 mrd. euroa. K-ryhmä on Pohjois-Euroopan kolmanneksi suurin vähittäiskauppias ja se työllistää noin 43 000 henkeä. Kesko toimii päivittäistavarakaupassa, rakentamisen ja talotekniikan kaupassa sekä autokaupassa. Sen toimialat ja ketjut toimivat tiiviissä yhteistyössä kauppiasyrittäjien sekä muiden kumppaneiden kanssa. Keskon liikevaihto on 11 miljardia euroa ja henkilökuntaa on noin 25 000 henkeä. Keskon ketjutoimintaan kuuluu yli 1 800 kauppaa Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa, Valko-Venäjällä ja Puolassa. Kesko on pörssiyhtiö ja sen osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Yhtiön kotipaikka ja päätoimitilat sijaitsevat Helsingissä. Kesko on maailman vastuullisin ruokakaupan alan yritys (The Global 100 Most Sustainable Corporations in the World).www.kesko.fi

Suomen Palloliitto on jalkapallon erikoisliitto, joka Kansainvälisen Jalkapalloliiton FIFA:n jäsenenä vastaa maamme kaikesta jalkapallo- ja futsaltoiminnasta ja sen kehittämisestä. Palloliitto tekee työtä kasvatus- ja harrastustoiminnan sekä kilpa- ja huippu-urheilun parissa ihmisläheisellä ja asiakaskeskeisellä tavalla.  Palloliiton ensisijaisena tavoitteena on kehittää suomalaista jalkapalloa entistä arvostetummaksi, seuratummaksi ja harrastetummaksi lajiksi.