Suomen suurin yritysasiakkaita palveleva K-Rauta PRO Center -myymälä avautuu Pasilaan

Suurin rakentamisen ammattilaisia palveleva K-Rauta PRO Center -myymälä avautuu Helsinkiin Pasilan aseman lähelle 18. helmikuuta 2020. Ainutlaatuinen maantieteellinen sijainti takaa nopeat noudot ja lyhyet toimitusajat kantakaupungin rakennuskohteisiin.

Veturitiellä sijaitsevaan entiseen rekkaterminaaliin avautuu uudenlainen palvelukokonaisuus yritysasiakkaille. Terminaalin pinta-ala on kokonaisuudessaan yli 10 000 m2 ja pihakenttä viisi hehtaaria, mikä vastaa seitsemää jalkapallokenttää. Keskittymään avataan 18. helmikuuta K-Rauta PRO Center -myymälä ja täsmätoimitusterminaali. Myöhemmin keväällä avautuvat teknisen tukkukaupan myymälä Onninen Mega Express ja Onnisen toimitusvarasto infra-asiakkaille.

K-Rauta PRO Centerin kauppiaaksi tulee Helsingin Oulunkylän K-Raudan yrittäjä Jussi Perälä, joka jatkaa myös K-Rauta Oulunkylän kauppiaana.

”Pasilan sijainti vain muutaman minuutin päässä pääväylistä on ainutlaatuisen hyvä. Toimitukset lähialueen rakennuskohteisiin pystytään tekemään parhaimmillaan minuuteissa, eikä rakennusmateriaaleja tarvitse enää säilyttää ahtailla tonteilla kantakaupungin työmailla. Sijainti takaa myös sen, että meillä käynti on ammattilaisille nopeaa ja tehokasta. Pasilaan on räätälöity täysin yritysasiakkaiden tarpeita vastaava valikoima yhdessä parhaiden tavarantoimittajiemme kanssa. Myymälän suuri koko ja iso piha-alue mahdollistavat sen, että pystymme pitämään kattavasti valikoimassa isoja määriä esimerkiksi puutavaraa, ovia, laasteja ja sähkötyövälineitä", kertoo kauppias Jussi Perälä.

Kaavan mukaisesti Pasilan alueella on lupa harjoittaa vain yritysasiakaskauppaa. K-Raudan kuluttaja-asiakkaita palvelevat jatkossakin muut pääkaupunkiseudun K-Raudat.

Materiaalit työmaalle juuri oikeaan aikaan ja paikkaan K-Rauta PRO -täsmätoimituksen avulla

Pasilasta tarjotaan rakennusliikkeille myös täsmätoimituksia. Täsmätoimitus on K-Raudan uusi palvelu, jolla tuotteet toimitetaan asiakkaan haluamalla tavalla pakattuna, sovittuna ajankohtana ja juuri tiettyyn kohtaan työmaalle. Tämä sujuvoittaa ja tehostaa toimintaa työmaalla.

”Täsmätoimitus perustuu tarkkaan toimitusketjun koordinointiin niin, että asiakas saa juuri oikeat toimituserät oikeaan aikaan ja oikeaan paikkaan. Tällä vähennetään turhia kuljetuksia työmaalle, varastointitarvetta työmaalla ja tavaraerien ylimääräisiä siirtoja. Samalla myös työmaan turvallisuutta parannetaan, kun tavaroita ei tarvitse siirtää tai varastoida ylimääräistä aikaa työmaalla,” summaa K-Raudan ketjujohtaja Olli Pere.

Täsmätoimituspalvelu on suunniteltu erityisesti rakennusliikkeille, linjasaneerausurakoitsijoille ja talotehtaille. Tyypillisimpiä täsmätoimituspalvelun kautta kulkevia tuotteita ovat esimerkiksi väliseinämateriaalit, ikkunat, parvekeovet ja pintamateriaalit. Tuotteet voidaan pakata huoneisto- tai rakennuskohdekohtaisesti ja tarvittaessa kantaa perille asennuskohteeseen asti.

”Täsmätoimituspalvelu on myös erinomainen keino tehdä työmaista tehokkaampia ja ympäristöystävällisempiä. Kun asennettavan kokonaisuuden pakkaustarpeet määritellään tarkemmin, pystytään työmaan jätekäsittelykuormaa vähentämään. Lisäksi työmaatoimitusten alueelliset päästöt ja ruuhkat vähenevät kuljetusten optimoinnin kautta”, jatkaa Pere.

K-Rauta palvelee laajasti yritysasiakkaita

K-Rauta palvelee kattavasti kuluttajien lisäksi yritysasiakkaita K-Rauta PRO -brändin alla. Jo yli 60 K-Rauta-kaupassa ympäri Suomen on yritysasiakkaille tarkoitettu oma osastonsa, K-Rauta PRO Center. PRO Centerissä on ammattilaisten tarpeita vastaava valikoima, erikoistuneet myyjät ja erillinen tila yritysasiakkaiden omalla sisäänkäynnillä, mikä nopeuttaa ja helpottaa ammattilaisten asiointia myymälässä. Vaihtoehtoisesti K-Rauta PRO tarjoaa materiaalitoimitukset suoraan rakennuskohteeseen, mikä sujuvoittaa työmaita.

Lisätietoja K-Raudan sivuilla:
K-Rauta PRO, yritysasiakkaiden palvelut: https://www.k-rauta.fi/pro/
K-Rauta PRO -täsmätoimitus: https://www.k-rauta.fi/pro/artikkelit/k-rauta-pro-tasmakuljetuspalvelu/

Kauppias Jussi Perälä, K-Rauta, 040 310 1307, jussi.perala@k-rauta.fi
Ketjujohtaja Olli Pere, K-Rauta, 050 306 3698, olli.pere@kesko.fi
Viestintäjohtaja Jessica Diktonius, K-ryhmän rakentamisen ja talotekniikan toimiala, puh. 040 7099 176, jessica.diktonius@kesko.fi