Keskon pääjohtaja Mikko Helanderista vuorineuvos

Tasavallan Presidentti on myöntänyt vuorineuvoksen nimen ja arvon Kesko Oyj:n pääjohtajalle, diplomi-insinööri Mikko Helanderille.

Pääjohtaja, vuorineuvos Mikko Helander on syntynyt vuonna 1960. Hän on toiminut Keskon pääjohtajana 1.1.2015 alkaen. Ennen siirtymistään Keskon palvelukseen Helander toimi Metsä Board Oyj:n toimitusjohtajana vuosina 2006-2014, Metsä Tissue Oyj:n toimitusjohtajana vuosina 2003-2006 sekä Valmet Oyj:ssä erilaisissa johtotehtävissä vuosina 1990-2003.

Mikko Helander toimii mm. seuraavissa luottamustehtävissä: Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarisen hallituksen puheenjohtaja, Kaupan liiton hallituksen jäsen (puheenjohtaja 1.1.2018 alkaen), Elinkeinoelämän keskusliitto EK:n hallituksen jäsen ja Keskuskauppakamarin hallituksen jäsen.

Tarkempaa tietoa pääjohtaja, vuorineuvos Mikko Helanderin työurasta ja luottamustehtävistä löytyy osoitteesta https://www.kesko.fi/yritys/hallinto-ja-johto/konsernijohtoryhma/.

Kesko Oyj

www.kesko.fi