Karoliina Partanen nimitetty Keskon viestintäjohtajaksi ja Eeva Salmenpohja yhteiskuntasuhdejohtajaksi pääjohtajan alaisuuteen

K-RYHMÄ LEHDISTÖTIEDOTE 24.10.2017 KLO 09.30 1(1)

Valtiotieteen maisteri Karoliina Partanen (40) on nimitetty Kesko-konsernin viestintäjohtajaksi 1.11.2017 alkaen. Partanen on toiminut aiemmin Keskon päivittäistavarakaupan viestintäjohtajana ja johtoryhmän jäsenenä. Ennen Keskoon siirtymistään Partanen työskenteli Metsossa globaaleissa viestinnän ja markkinoinnin johtotehtävissä sekä viestintäkonsulttina Viestintätoimisto Pohjoisranta Burson-Marstellerissa.

Valtiotieteiden maisteri Eeva Salmenpohja (38) on nimitetty johtajaksi vastuualueenaan Kesko-konsernin yhteiskuntasuhteet 1.11.2017 alkaen. Ennen siirtymistään Keskon palvelukseen 1.2.2017 Salmenpohja toimi perhe- ja peruspalveluministerin erityisavustajana sekä työvoima- ja koulutuspolitiikan asiantuntijatehtävissä Akavassa ja Suomen Ekonomiliitossa.

Sekä Partanen että Salmenpohja raportoivat tehtävissään pääjohtaja Mikko Helanderille.

"Nimitykset heijastavat K-ryhmän ja Keskon panostusta entistä aktiivisempaan ja vuorovaikutteisempaan viestintään ja sidosryhmäsuhteiden hoitoon sekä K-ryhmän rooliin yhteiskunnallisena toimijana. On hienoa saada Karoliina Partanen ja Eeva Salmenpohja mukaan ydintiimiini. He tuovat kokemuksillaan ja taustoillaan juuri sitä osaamista, jota uudistuva K-ryhmä tarvitsee tulevaisuuden monisäikeisessä viestintäympäristössä", kertoo pääjohtaja Mikko Helander.

Lisätietoja antaa Matti Mettälä, johtaja, henkilöstö, puh. 010 532 2200

www.kesko.fi

Kesko ja K-kauppiaat muodostavat K-ryhmän, jonka myynti on yli 13 mrd. euroa. K-ryhmä on Pohjois-Euroopan kolmanneksi suurin vähittäiskauppias ja se työllistää noin 45 000 henkeä. Kesko toimii päivittäistavarakaupassa, rakentamisen ja talotekniikan kaupassa sekä autokaupassa. Sen toimialat ja ketjut toimivat tiiviissä yhteistyössä kauppiasyrittäjien sekä muiden kumppaneiden kanssa. Keskon liikevaihto on 10 miljardia euroa ja henkilökuntaa on noin 28 000 henkeä. Keskon ketjutoimintaan kuuluu lähes 2 000 kauppaa Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa, Venäjällä, Valko-Venäjällä ja Puolassa. Kesko on pörssiyhtiö ja sen osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Yhtiön kotipaikka ja päätoimitilat sijaitsevat Helsingissä. Kesko on maailman vastuullisin kaupan alan yritys (The Global 100 Most Sustainable Corporations in the World). www.kesko.fi