Keskon rakentamisen ja talotekniikan kaupalle uusi organisaatio

KESKO LEHDISTÖTIEDOTE 01.06.2016 KLO 12.05 1(1)

Kesko ilmoitti pörssitiedotteella 1.6.2016 klo 12.00 muuttavansa rauta- ja erikoiskaupan toimialan nimen rakentamisen ja talotekniikan kaupaksi. Nimen muutos kuvaa toiminnan laajentumista ammattiasiakkaisiin ja tekniseen kauppaan. Samalla toimialan johtamisvastuut on organisoitu uudelleen tukemaan kansainvälistä kasvua.

Keskon varatoimitusjohtajan, rakentamisen ja talotekniikan kaupan toimialajohtajan Terho Kalliokosken johtama johtoryhmä on jaettu kolmeen tulosyksikköön: ulkomaat, yritysmyynti ja Suomi, joita tuetaan viidellä yhteisten toimintojen yksiköllä.

Johtaja Tommi Kasurinen vastaa ulkomaiden liiketoiminnasta. Vastuualueelle kuuluvat Viro, Latvia, Liettua, Valko-Venäjä, Ruotsi, Norja, Venäjä ja Puola. Johtaja Mikko Pasasen vastaa yrityksille myynnin liiketoiminnasta. Pasanen toimii myös Onninen Oy:n toimitusjohtajana. Johtaja Timo Pesosen vastaa Suomen liiketoiminnasta. Vastuualueelle kuuluvat K-rauta- ja Rautia-ketjut sekä Asko- ja Sotka-ketjut. Pesonen toimii myös Indoor Group Oy:n toimitusjohtajana.

Johtaja Timo Heimo vastaa digitaalisten palveluiden kehittämisestä, markkinoinnista, logistiikasta ja liiketoiminnan tuesta. Johtaja Jani Karotie vastaa tavarakaupasta, johon kuuluvat valikoimamuodostus, hankinta ja tavarakaupan tukitoiminnot. Johtaja Jarno Kivinen vastaa liiketoiminnan kehityksestä ja kauppapaikoista. Johtaja Jennie Stenbom vastaa HR- ja viestintätoiminnoista. Johtaja Mia Kaitaharju vastaa talous-, luotto- ja riskienhallinta-asioista.

Maatalous- ja konekaupan sekä vapaa-ajankaupan liiketoiminta-alueet säilyvät ennallaan ja niiden johtajat Antti Meriläinen ja Jussi Mikkola raportoivat Terho Kalliokoskelle.

Terho Kalliokoski, varatoimitusjohtaja, rakentamisen ja talotekniikan kaupan toimialajohtaja, puh 010 53 20200, terho.kalliokoski@kesko.fi

Kesko on suomalainen kaupan alan pörssiyhtiö. Kesko toimii päivittäistavarakaupassa, rakentamisen ja talotekniikan kaupassa sekä autokaupassa. Sen toimialat ja ketjut toimivat tiiviissä yhteistyössä kauppiasyrittäjien sekä muiden kumppaneiden kanssa. Keskon liikevaihto oli 8,7 miljardia euroa vuonna 2015 ja henkilökuntaa oli yli 20 000 henkeä. Kesko toimii Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa, Venäjällä, Valko-Venäjällä ja Puolassa. Keskon osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Yhtiön kotipaikka ja päätoimitilat sijaitsevat Helsingissä. www.kesko.fi