Kesko avasi yhdeksännen K-ruoka-kaupan Pietarissa

KESKO LEHDISTÖTIEDOTE 17.12.2015 KLO 12.15 1(1)

Kesko avasi tänään uuden K-ruoka-kaupan Pietarissa osoitteessa Prospekt Yuriya Gagarina 34. Kauppa sijaitsee vuokratiloissa Pietarin eteläosassa perinteikkään Yuzhnyy-torin vieressä hyvien liikenneyhteyksien varrella. K-ruoka-kauppa on ketjun yhdeksäs kauppa.

Keskon päivittäistavarakaupan Venäjän maajohtajan Kari Heiskasen mukaan Kesko jatkaa investointeja Venäjällä, mutta jokainen uusi investointi harkitaan tarkasti. Vuonna 2016 tullaan avaamaan kolme uutta K-ruoka-kauppaa.

Lisätietoja antaa Venäjän maajohtaja Kari Heiskanen, Keskon päivittäistavarakauppa, puh. +7 812 3317723.

Kesko on suomalainen kaupan alan pörssiyhtiö. Kesko toimii päivittäistavara-, rauta- ja erikois- sekä autokaupassa. Sen toimialat ja ketjut toimivat tiiviissä yhteistyössä kauppiasyrittäjien sekä muiden kumppaneiden kanssa. Keskon liikevaihto oli 9,1 miljardia euroa vuonna 2014 ja henkilökuntaa oli lähes 20 000 henkeä. Keskon ketjutoimintaan kuuluu yli 1 500 kauppaa Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa, Venäjällä ja Valko-Venäjällä. Keskon osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Yhtiön kotipaikka ja päätoimitilat sijaitsevat Helsingissä. Kesko on maailman viidenneksi vastuullisin yritys (The Global 100 Most Sustainable Corporations in the World). www.kesko.fi