K-Plussa-korttia voi nyt käyttää Android-älypuhelimilla

KESKO LEHDISTÖTIEDOTE 25.11.2015 KLO 09.00

K-Plussa ottaa käyttöönsä puhelimessa toimivan K-Plussa-mobiilikortin. K-Plussa-mobiilikortti on Android-puhelimeen ladattava sovellus, joka toimii lähiluettavan K-Plussa-kortin tavoin K-ryhmän kaupoissa. Sovellus on beta-versio, jota kehitämme edelleen. Mobiilikortti on kätevä vaihtoehto kanta-asiakaskortin rinnalle ja helpottaa asiointia K-kaupoissa.

K-Plussa-mobiilikortin beta-versio on ladattavissa Android Play -kaupasta ilmaiseksi. Lataaminen edellyttää, että asiakkaalla on voimassa oleva K-Plussa-kortti tai pankin maksukortti K-Plussa-ominaisuudella. Kortti on mahdollista ladata NFC-ominaisuudella varustettuun Android-puhelimeen, jossa on käyttöjärjestelmäversio 4.4 tai uudempi. Windows-laitteisiin mobiilikortti on tulossa kevään aikana, ja iOS:n osalta mobiilikortin järjestelmäkehitys on selvitysvaiheessa.

- K-Plussa otti NFC-tekniikalla toimivat lähiluettavat kanta-asiakaskortit käyttöön vuoden 2012 alussa. Siitä lähtien kaikki uudet K-Plussa-käteiskortit ovat olleet lähilukutekniikan mahdollistavia kortteja. NFC-tekniikkaa käyttävä K-Plussa-mobiilikortti on uusi kehitysaskel tavoitteessamme helpottaa asiakkaidemme arkea ja kanta-asiakasohjelmamme etujen käyttöä, kertoo K-Plus Oy:n varatoimitusjohtaja Tapio Näveri.

K-Plussa-mobiilikortin käyttö on helppoa. Asiakas vie matkapuhelimen kiinni maksupäätteen vasempaan kylkeen ostotapahtumiensa käsittelyn yhteydessä, jolloin kassajärjestelmä tunnistaa asiakkaan K-Plussa-kortille ladatut erikoisedut ja ohjaa ostoksista kertyvät K-Plussa-pisteet asiakkaalle.

K-ryhmän kauppojen yhtenäinen laitekanta mahdollistaa lähiluettavan K-Plussa-mobiilikortin käyttöönoton lähes kaikissa K-kaupoissa sekä Anttiloissa.

Linkki sovelukseen Play-kaupassa http://play.google.com/store/apps/details?id=com.plussa.plussacard

Kuvia K-Plussa-mobiilikortista ladattavissa osoitteesta:

Ohje- ja esittelyvideo: https://youtu.be/g75P6ZosUNE

Lisätietoja
Varatoimitusjohtaja Tapio Näveri, K-Plus Oy, puh. 050 656 41 ja www.plussa.com/mobiilikortti

K-Plussa on Suomen laajin ja monipuolisin kanta-asiakasohjelma, joka tarjoaa asiakkailleen etuja  jo yli 3 000 ostopaikasta ja yli 40 yhteistyökumppanilta. K-Plussa-kortteja on yli 3,7 miljoonalla suomalaisella yli 2,2 miljoonassa taloudessa. Lisätietoja osoitteesta www.plussa.com

Kesko on suomalainen kaupan alan pörssiyhtiö. Kesko toimii päivittäistavara-, rauta- ja erikois- sekä autokaupassa. Sen toimialat ja ketjut toimivat tiiviissä yhteistyössä kauppiasyrittäjien sekä muiden kumppaneiden kanssa. Keskon liikevaihto oli 9,1 miljardia euroa vuonna 2014 ja henkilökuntaa oli lähes 20 000 henkeä. Keskon ketjutoimintaan kuuluu yli 1 500 kauppaa Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa, Venäjällä ja Valko-Venäjällä. Keskon osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Yhtiön kotipaikka ja päätoimitilat sijaitsevat Helsingissä. Kesko on maailman viidenneksi vastuullisin yritys (The Global 100 Most Sustainable Corporations in the World). www.kesko.fi