Muutos Kesko Oyj:n omien osakkeiden omistuksessa

Kesko on tänään luovuttanut 1 900 yhtiön hallussa ollutta omaa B-osaketta (KESKOB) Keskon osakepohjaisen sitouttamis- ja kannustinohjelman PSP 2018-2021 ansaintajaksojen 2018 ja 2019 kohderyhmään kuuluneelle johto- ja avainhenkilölle. Lisäksi Keskolle on palautunut vastikkeetta 636 B-osaketta (KESKOB) saman osakepalkkio-ohjelman ehtojen mukaisesti.

Osakkeiden luovutus perustuu Keskon hallituksen 5.2.2020 pörssitiedotteella julkistettuun päätökseen antaa yhtiön hallussa olevia omia B-osakkeita osakepohjaisen sitouttamis- ja kannustinohjelman PSP 2018-2021 ansaintajaksojen 2018 ja 2019 ansaintakriteerien täyttymisen perusteella. Pörssitiedotteessa osakemäärät on ilmoitettu bruttoansaintana, josta vähennetään soveltuva ennakonpidätys ja sen vähentämisen jälkeen jäljelle jäävä nettomäärä suoritetaan osallistujille yhtiön B-osakkeina.

Keskolle palautuneet 636 B-osaketta on alun perin luovutettu Keskon osakepalkkio-ohjelman PSP 2018-2021 ansaintajaksojen 2018 ja 2019 kohderyhmään kuuluneelle henkilölle.

Osakkeiden luovutuksen ja palautuksen jälkeen Keskolla on hallussaan 3 339 862 omaa B-osaketta.

Lisätietoja antaa lakiasiainjohtaja Lasse Luukkainen, puh. 010 532 2818.

Kesko Oyj

www.kesko.fi