KAUPPAKESKUS MALMIN NOVAN TILAT KAKSINKERTAISTUVAT - MALMILLE UUSI K-CITYMARKET

Helsingin Malmilla sijaitseva kauppakeskus Malmin Nova laajenee kooltaan kaksinkertaiseksi. Uuteen osaan tulee Keskon K-citymarket, erikoisliikkeitä sekä toimisto- ja pysäköintitiloja. Laajennuksen toteuduttua Malmin Novasta muodostuu Itäkeskuksen rinnalle Helsingin toinen merkittävä alueellinen palvelukeskus, joka palvelee Pohjois-Helsingin alueen asukkaita. Kauppakeskus avataan laajennettuna jouluksi 2003.

Kesko investoi Malmin hankkeeseen yli 30 miljoonaa euroa.Investointi on Ruokakeskon suurin yksittäinen hanke Suomessa ensi vuonna. Kauppakeskuksen laajennuksen kerrosala on 14 000 m2 ja koko kauppakeskuksen vuokrattava huoneistoala laajennuksen jälkeen on 25 000 m2. Kauppakeskus Malmin Novan myyntitavoitteeksi arvioidaan laajennuksen toteuduttua noin 90 miljoonaa euroa, josta K-citymarket tavoittelee 40 miljoonan euron myyntiä. Malmin Novassa työskentelee nyt 350 henkilöä ja jatkossa uusia työpaikkoja arvioidaan syntyvän noin 100.

Autopaikkoja keskuksessa on laajennuksen jälkeen 700. Pysäköinti järjestetään kahteen tasoon liiketilojen alapuolelle ja yhteen tasoon liiketilojen yläpuolelle. Laajennuksessa rakennettavat uudet tilat sijaitsevat samassa tasossa kuin nykyiset kaupat ja toimistotilat sijoittuvat liiketilojen yläpuolelle.

Rakennustyöt aloitetaan lähiaikoina. Nykyinen pysäköintitalo puretaan ja Malmin Novan laajennus rakennetaan vanhan pysäköintitalon paikalle sekä viereiselle tyhjälle tontille. Rakentamisen arvioidaan kestävän noin vuoden verran. Kun laajennus on valmis, kauppakeskuksen veturiksi tulee K-citymarket ja palveluja täydentämään 40  erikoisliikeyksikköä.

Kauppakeskuksessa sijaitsee nyt noin 2000 m2 kokoinen K-supermarket, jonka toiminta jatkuu, kunnes uusi K-citymarket on valmis. K-supermarketista vapautuvat tilat vuokrataan erikoisliiketiloiksi.

K-citymarket-ketju kasvaa voimakkaasti lähivuosina. K-citymarketteja on tällä hetkellä 46 kappaletta. Ketjun tämän vuoden myyntitavoite on 1,4 mrd euroa. Uudet K-citymarketit on avattu tänä vuonna Lohjalle, Vaasaan, Helsingin Ruoholahteen, Vihdin Nummelaan ja Keminmaalle. Loppuvuonna ketju täydentyy uudella yksiköllä, joka tulee Kaarinan Ravattulaan. Kesko on avannut Citymarketteja myös Baltiaan. Tallinnaan avattiin lokakuun alussa uusi Citymarket ja toinen avataan joulukuussa.

Toimitusjohtaja Olli Pajunen, kauppakeskus Malmin Nova, gsm 0400 208 854
Aluejohtaja Timo Huurtola, Keskon Etelä-Suomen aluekeskus, gsm 0500 716 273