Asiakastyytyväisyyskisassa palkitut kauppiaat rakentavat ”mahdollisimman espoolaista” kauppaa

K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 27.1.2022 Vajaa vuosi sitten avattu espoolainen K-Market Liila on saavuttanut huipputulokset asiakastyytyväisyydessä. Työstään palkitut kauppiaat Otto ja Tea Arosilta luottavat vanhaan, hyvään keinoon: asiakkaan kuuntelemiseen.

Kun Espoon Suomenojalla sijaitseva K-Market Liila avattiin vajaa vuosi sitten, uudet kauppiaat päättivät lähteä rakentamaan kauppaa asiakkaiden ehdoilla.

”Halusimme alusta asti kuunnella asiakkaita tarkasti. Ensimmäisen viikon aikana tilasin noin 500 uutta tuotetta asiakastoiveiden perusteella”, kertoo kauppias Otto Arosilta.

Lisäksi kaupan valikoimaa haluttiin rakentaa nimenomaan paikalliseksi. 

”Päätimme, että haluamme olla mahdollisimman espoolaisia”, Arosilta kertoo.

Käytännössä tämä tarkoittaa muun muassa sitä, että kaupasta löytyy esimerkiksi kaapillinen yksinomaan espoolaisia oluita, ja monta kertaa viikossa kauppaan tulee tuoreita leipiä ja leivonnaisia lähialueen leipomoista. Espoolaisia suppilovahveroita saatiin myyntiin, kun kauppiaspari kävi itse niitä poimimassa.

”Me elämme ja hengitämme kaupan arkea aamusta iltaan joka päivä. Läsnäolo on tärkeä juttu. Käymme jatkuvaa keskustelua asiakkaiden kanssa, ja sen kautta meille paljastuu hyvin, mitä asiakkaat meiltä toivovat”, Arosilta toteaa.

Asiakastyytyväisyys kasvaa ilon kautta

K-Market Liilan kauppiaat palkittiin tiistaina 25.1. K-Market-ketjun asiakastyytyväisyyspalkinnolla. Kaupan asiakastyytyväisyystulokset ovat ketjun parhaiden joukossa. K-Market-ketjussa on lähes 800 kauppaa, ja asiakastyytyväisyyspalkintoja jaettiin tänä vuonna niistä viidelle.

"Kun kauppa on ollut olemassa alle vuoden ja saadaan tällaisia tuloksia, niin kyllähän se kertoo, että asioita on tehty oikein ja vahvasti sydämellä”, Otto Arosilta sanoo.

”Meillä on ollut kantavana teemanan alusta asti ilon kautta. Oli millainen aamu tahansa, niin asiakkaat kohdataan aina positiivisesti.”

Tärkeää on myös jatkuva kehittäminen. Kaksi kuukautta sitten kauppa aloitti ostosten pikatoimitukset asiakkaille yhteistyössä Woltin kanssa.

”Tarjosimme aluksi asiakkaille Woltin kautta 1500 tuotteen valikoiman. Nyt valikoima on laajentunut asiakastoiveidenkin myötä jo 1800 tuotteeseen,” Arosilta kertoo.


Oliko sisältö hyödyllinen?
KYLLÄ
EI

Takaisin ylös