K-ryhmä pääyhteistyöhön Bocuse d'Or Finlandin kanssa - Suomen edustajaksi Johan Kurkela

Suomen kuudestoista Bocuse d’Or -edustaja maailman vaativimpaan kansainväliseen kokkikilpailuun on Johan Kurkela. Tulevalla kilpailukaudella Suomen joukkueen harjoittelumahdollisuudet ja kilpailun näkyvyyden takaa K-ryhmän keräämä laaja kumppaniverkosto.

Suomen joukkue Bocuse d’Or -kaudelle 2022-2023 on Bocuse d’Or -edustaja Johan Kurkela, assistentti Aino Kasanen ja valmentaja Kalle Tanner. Suomen edustaja selvisi illalla 24.11. Suomen Bocuse d’Or karsintakilpailussa Helsingin Teurastamolla, jossa kolme tuntia kestäneessä kilpailusuorituksessa edustuspaikasta mitteli kolme kilpailijaa.

Joukkue voitti karsinnat pistemäärällä 638. Toiseksi kilpailuissa tuli Ismo Sipeläinen pisteillä 569 ja kolmanneksi Kristian Vuojärvi 498 pisteellä.

"Kilpailu oli erittäin korkeatasoinen, ja voittaja erottui kovasta porukasta edukseen tasapainoisella, herkällä ja ehjällä kokonaisuudella, summaa kilpailun päätuomari", Suomen Bocuse d’Or Academyn presidentti Eero Vottonen.

"Olen ylpeä jokaisesta kilpailijasta, Suomen taso jo karsinnoissa oli erittäin vahva. Jokainen kilpailija oli panostanut hyvin paljon näihin kilpailuihin, mistä olen hyvin tyytyväinen", sanoo Vottonen.

Kurkela, Tannerin ja Kasasen harjoittelu Euroopan-karsintoja varten alkaa heti. Joukkueen ensimmäinen tulikoe koittaa Budapestissa 23.-24.3.2022, josta 10 joukkuetta jatkaa kohti Lyonissa 2023 käytävää maailman-finaalia.

Laaja kumppaniverkosto takaa resurssit

Bocuse d’Or Academy Finland ry:n rahoituksen ja kilpailujoukkueen harjoittelun takaa uudenlainen yhteistyökumppanuus K-ryhmän ja tämän kokoaman kumppanuusverkoston kanssa. Verkostoon lukeutuu laaja edustus suomalaisia ja Suomessa keskeisesti toimivia elintarviketeollisuuden yrityksiä.

Suomen Bocuse d’Or -menestyksen kilpailukaudella 2022-2023 mahdollistavat Arla, Fredman, HKScan ja Unilever. Lisäksi kumppaneina toimivat E. Ahlström, Hätälä, Metos, Moët Chandon, Järvikylä, Olvi sekä Paulig. K-ryhmästä Bocuse d’Or matkaa tukevat K-Citymarket ja Kespro.

"Yhteistyömme laajan kumppaniverkoston kanssa luo Suomen joukkueelle aivan uudenlaisia mahdollisuuksia. Samalla se tuo kumppaniemme mahdollistaman laajan mediapinnan myötä tämän maailmanluokan kilpailun nyt ensimmäistä kertaa kaikkien ruoasta kiinnostuneiden suomalaisten ulottuville", kiittää Bocuse d’Or Academy Finland ry:n hallituksen puheenjohtaja Aki Wahlman.

"Ravintola-alan vetovoimaisuuden ja suomalaisen ruokakulttuurin edistämiseksi meidän on tehtävä yhdessä yhä enemmän töitä. Ala vaatii esimerkkejä ja innostajia ja me nostamme Bocuse d’Orin entistäkin näkyvämmäksi osaksi suomalaisten arkea", sanoo K-ryhmän Bocuse d’Or yhteistyöstä vastaava johtaja Mikko Paukkonen.

Tulevan kilpailukauden aikana Bocuse d’Or näkyy markkinoinnillisena teemana vahvasti kumppaniverkoston eri toimijoiden sisällöissä.


Oliko sisältö hyödyllinen?
KYLLÄ
EI

Takaisin ylös