Keminmaan K-Citymarketin kokonaisuudistus on alkanut. Laaja remontti valmistuu arviolta marraskuussa. Kauppa pysyy auki asiakkaille koko remontin ajan.
Pyöritellessään tuttua makkarapakettia Janne yllättyi: hänen kotimaiseksi ajattelemansa tuotteen liha tulikin EU:n ulkopuolelta. Oivallus sai Jannen ja Lindan miettimään, miten kiireiset kuluttajat voisivat löytää kotimaiset tuotteet kaupan hyllyltä helpommin.
Ratkaisuksi löytyivät nopeasti Ruokatieto ry:n Hyvää Suomesta -merkit, jotka sijoitettiin hyllynreunoihin hintalappujen yhteyteen.
"Merkkien tarkoitus on ennen kaikkea innostaa asiakasta pohtimaan elintarvikkeiden kotimaisuutta. Asiakkaat ovat antaneet valtavasti positiivista palautetta, ja kiitoksia on sadellut etenkin seudun maanviljelijöiltä. K-ryhmän maine vastuullisena kaupan alan yrityksenä velvoittaa myös meitä kauppiaita toimimaan tiettyjen periaatteiden mukaisesti", sanoo kauppias Janne Vuollo.