Yli 500 K-ruokakauppaa auki loppiaisena

KESKO LEHDISTÖTIEDOTE 5.1.2016 KLO 10.00

Huomenna loppiaisena asiakkaita palvelee yli 500 K-ruokakauppaa eri puolilla Suomea. Aukioloajat vaihtelevat asiakaskysynnän mukaan paikkakunnittain.

-  Kauppiaat ovat reagoineet aukioloaikojen vapautumiseen ripeästi ja kokeilevalla otteella. Meidän yli 900 K-ruokakaupastamme jo yli 500 kauppaa pitää ovensa auki loppiaisena. Tavoitteenamme on, että kaupassa olisi kiva käydä - juuri silloin, kun se asiakkaillemme parhaiten sopii. K-ruokakauppojen aukioloajat päätetään kauppakohtaisesti, ja päätöksiä ohjaavat asiakkaiden toiveet, kertoo Keskon päivittäistavarakaupan toimialajohtaja Jorma Rauhala.

Suuri osa K-ruokakaupoista laajentaa aukioloaikojaan myös pysyvästi. Muutokset kohdistuvat erityisesti lauantai-iltaan, jonka suosio ostoshetkenä on kasvanut selvästi sekä sunnuntaihin ja pyhäpäiviin.

- Toiveet ja tarpeet kauppojen pidemmille aukioloajoille vaihtelevat suuresti. K-ruokakauppiaat tuntevat asiakkaansa parhaiten ja kuuntelevat heidän toiveita ja voivat muuttaa aukioloaikoja tarvittaessa ketterästikin, kertoo Rauhala.

K-ruokakauppiaat ovatkin käyneet aukioloaikojen laajentamisesta aktiivista keskustelua asiakkaiden kanssa, esimerkiksi kauppojen Facebook-sivuilla. K-ruokakauppiaat seuraavat aktiivisesti lakimuutoksesta mahdollisesti seuraavia muutoksia kuluttajakäyttäytymisessä ja reagoivat niihin nopeasti.

Uusien, laajempien aukioloaikojen käyttöönotto vaihtelee kaupoittain. Pääosa muutoksista tulee voimaan tammi-helmikuussa.

Oman K-ruokakaupan aukioloajan voi tarkistaa K-ruoka-mobiilisovelluksesta, kaupan omilta www-sivuilta sivuilta osoitteista www.k-citymarket.fi, www.k-supermarket.fi sekä www.k-market.fi tai Facebook-sivuilta.

Viestintäjohtaja Karoliina Partanen, Kesko, päivittäistavaratoimiala, p. 010 532 0744

Yli 900 K-ruokakaupan asiakastyytyväisyydestä vastaavat K-ruokakauppiaat, joiden kanssa Keskon päivittäistavarakauppa toimii ketjuliiketoimintamallilla. K-ruokakauppojen ketjuja ovat K-citymarket, K-supermarket ja K-market. K-ruokakaupat ovat alansa vastuullisimpia maailmassa. Lisäksi vahvuuksia ovat ylivoimaiset tuoreosastot, ammattitaitoinen palvelu, laajimmat valikoimat, suomalaiset tuotteet ja Pirkka. K-ruokakaupat ovat sekä laadukkaita että edullisia. K - jotta kaupassa olisi kiva käydä.