Anttila, Intersport megastore, Musta Pörssi, K-kenkä ja Tähti Optikko avaavat Sellossa

K-ryhmän Anttila-tavaratalo, Intersport megastore, Musta Pörssi, K-kenkä ja Tähti Optikko avaavat uudet liikkeet Selloon keskiviikkona 14. syyskuuta. K-citymarket on toiminut keskuksessa keväästä 2003 alkaen. Uuden osan avauduttua keskuksen vetovoimaisuus lisääntyy ja Espoon kauppa- ja kulttuurikeskus Sellosta muodostuu monipuolinen 160 liikkeen ja muiden palveluiden kokonaisuus.

Uusi Anttila-tavaratalo sijaitsee pukeutumisen ja ravintolamaailman tuntumassa kahdessa kerroksessa. Tavaratalon kokonaispinta-ala on 4 600 m2 ja henkilökuntaa on 70. Tavaratalojohtajana toimii Ossi Ahonen. Tavaratalon ensimmäisessä kerroksessa ovat kosmetiikka-, miesten-, naisten- ja lasten pukeutumisen maailmat. Toiseen kerrokseen sijoittuu kodin sisustaminen- ja Top Ten -osastot. Suomessa on 27 Anttila-tavarataloa ja 7 Kodin Ykkönen -tavarataloa. Anttila-tavaratalojen myynti vuonna 2004 oli 368 miljoonaa euroa.

Intersport megastore sijaitsee toisessa ja kolmannessa kerroksessa ja on kokonaispinta-alaltaan 1 800 m2. K-kauppiaana liikkeessä aloittaa Riku Pakarinen ja henkilökuntaa on 35. Riku Pakarisen mukaan Intersport megastore panostaa asiantuntevaan palveluun, satsaa monipuolisesti lajiurheiluun sekä tarjoaa asiakkaille laajat valikoimat urheilu- ja liikuntavarusteita. Intersport megastore -kauppoja on Suomessa 11 kappaletta ja Intersport-kauppoja 59. Intersport-ketjun kokonaismyynti oli 220 miljoonaa euroa vuonna 2004. Intersport on osa kansainvälistä Intersport-ketjua, jolla on 4 800 kauppaa 29 eri maassa. Intersport on Suomessa urheilukaupan markkinajohtaja.

Kodintekniikan erikoisliike Musta Pörssi sijoittuu Sellon katutasoon ja on kokonaispinta-alaltaan 480 m2. Mustassa Pörssissä K-kauppiaana aloittaa Erno Siltaniemi ja liike työllistää 7 henkilöä. Uudessa liikkeessä on panostettu erityisesti tuotteiden esittelyyn, esim. kotiteatterit ja isot taulutelevisiot ovat esillä. Musta Pörssi -ketju toimii Suomessa 59 liikkeellä ja sen myynti vuonna 2004 oli 177 miljoonaa euroa.

Uusi K-kenkä on ketjun 32:s liike ja sijaitsee toisessa kerroksessa (360 m2). Maarit Lindroth aloittaa K-kengän yrittäjänä Sellossa ja jatkaa myös K-kenkä Munkkivuoren K-kauppiaana. Uusi K-kenkä on ketjun pilottikauppa, jossa on nähtävissä uuden konseptin mukainen myymälämiljöö. Myymälän tavaraesittelyissä ovat saaneet erikseen tilaa myös merkkitavarantoimittajien shopit. K-kenkä-ketjun myynti vuonna 2004 oli 24 miljoonaa euroa.

Keswell Oy avaa pääkaupunkiseudulla useita uusia liikkeitä lähiaikoina. Helsinkiin avautuu Asko ja Sotka Lanternan keskukseen tämän syksyn aikana. Kamppiin ensi keväänä avautuvaan osaan sijoittuu K-kenkä uudella liikkeellä ja niin ikään keväällä 2006 avautuvaan Vantaan Porttipuistoon avataan uusi Kodin Ykkönen -sisustustavaratalo, Musta Pörssi, Asko ja Sotka. Viime viikolla avattiin Espoossa Lommilan keskus, johon sijoittuvat Asko, Sotka ja Musta Pörssi. Helsingin Kampin Anttila-tavaratalo uudistettiin ja laajennettiin tänä keväänä.

Kaukomarkkinoiden Tähti Optikko -liike avaa katutasossa 70 m2:n optisen alan erikoisliikkeen. Sellon Tähti Optikko -liike vahvistaa Espoossa sijaitsevien kahdeksan Tähti Optikon verkostoa. Suomessa Tähti Optikko -liikkeitä on 126 ja ketjun myynti vuonna 2004 oli 44 miljoonaa euroa.

Keswell Oy:n toimitusjohtaja Matti Laamanen, gsm 0500 415 126
www.sello.fi