KAUPPANEUVOS JOUKO TUUNAINEN ELÄKKEELLE

Kauppaneuvos Jouko Tuunainen (57) käyttää työsopimuksensa mukaista mahdollisuutta ja siirtyy eläkkeelle kesäkuun alussa. Tuunainen vastaa Keskon resurssiohjauksesta. Hän on ollut Keskon palveluksessa 35 vuotta. Keskon hallituksen jäsen hän oli kahdeksantoista vuotta.

Tuunainen toimi hallituksen puheenjohtajana tai jäsenenä Keskon tytäryhtiöissä mm. VV-Auto-konsernissa, K-Yhtiöt Oy:ssä, Tuko Oy:ssä, Anttila Oy:ssä ja Kaukomarkkinat Oy:ssä. Hallintoneuvoston tai hallituksen jäsenenä hän on toiminut mm Kesoil Oy:ssä, Neste Liikennepalvelut Oy:ssä, Cultor Oy:ssä, YIT-Yhtymä Oy:ssä ja Luottokunta Oy:ssä.

Hän on Sato-Yhtymä Oyj:n hallituksen puheenjohtaja ja Radiolinja Oy:n hallituksen varapuheenjohtaja.

Merkittäviä luottamustoimia hänellä on ollut mm. Kaupan Keskusliitossa ja Suomen Päivittäistavarakauppayhdistyksessä sekä nykyisin Suomalaisen Työn Liitossa ja Keskuskauppakamarissa. Tuunainen on Helsingin Kauppakamarin puheenjohtaja.

Kesko Oyj

Erkki Heikkinen