Keskon nettisivut jälleen Suomen parhaat ja eurooppalaista huipputasoa

KESKO LEHDISTÖTIEDOTE 16.12.2016 KLO 9:00 1(1)

Keskon nettisivut jälleen Suomen parhaat ja eurooppalaista huipputasoa

Keskon kotisivut osoitteessa www.kesko.fi on arvioitu toisen kerran peräkkäin Suomen parhaaksi yrityssivustoksi. Ruotsalaisyhtiö Comprendin 20. Webranking-selvityksessä arvioidaan sivustoja 50 kriteerin avulla, jotka perustuvat yritysten sidosryhmien tarpeisiin ja toiveisiin.

Selvityksessä oli mukana Suomen 50 suurinta pörssiyhtiötä. Euroopan laajuisesti arvioinnissa oli mukana yli 800 yhtiötä ja lisäksi maailmanlaajuisesti 100 suurinta yhtiötä. Keskon pisteet olivat 92,2/100, missä oli usean pisteen parannus viime vuoteen.

"Saavutus on hieno osoitus Keskon määrätietoisesta digitaalisten palvelujen kehittämistyöstä. Keskon tavoitteena on rakentaa K-ryhmän asiakkaille kaupan alan parhaat digitaaliset palvelut, jotta kaupassa olisi kiva käydä", kanavajohtaja Harri Utoslahti toteaa.

Kesko sai Suomen keskiarvoa paremmat arvosanat kaikilta sivuston osa-alueilta: etusivu, yritystieto, lehdistöpalvelut, raportointi, osaketieto, sijoittajasuhteet, hallinnointi, vastuullisuus, työpaikat ja sivuston toiminnallisuudet. Tämän vuoden tutkimuksessa Kesko oli ainoa, joka sai täydet pisteet yritystieto-osiosta.

Kaupan alalta arvioinnissa oli mukana 41 eurooppalaista yhtiötä, joista Kesko arvioitiin parhaaksi.

Selvityksestä voi lukea lisää osoitteessa http://comprend.com/webranking. Keskon kotisivuihin voi tutustua osoitteessa www.kesko.fi.

Riikka Toivonen, talousviestintäjohtaja, riikka.toivonen@kesko.fi, p. 010 53 23495

Kesko ja K-kauppiaat muodostavat K-ryhmän, jonka myynti on yli 13 mrd. euroa. K-ryhmä on Pohjois-Euroopan kolmanneksi suurin vähittäiskauppias ja se työllistää noin 45 000 henkeä. Kesko toimii päivittäistavarakaupassa, rakentamisen ja talotekniikan kaupassa sekä autokaupassa. Sen toimialat ja ketjut toimivat tiiviissä yhteistyössä kauppiasyrittäjien sekä muiden kumppaneiden kanssa. Keskon liikevaihto on 10 miljardia euroa ja henkilökuntaa on noin 30 000 henkeä. Keskon ketjutoimintaan kuuluu yli 1 500 kauppaa Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa, Venäjällä, Valko-Venäjällä ja Puolassa. Kesko on pörssiyhtiö ja sen osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Yhtiön kotipaikka ja päätoimitilat sijaitsevat Helsingissä. Kesko on maailman vastuullisin kaupan alan yritys (The Global 100 Most Sustainable Corporations in the World). www.kesko.fi