Kesko rakentaa 50-henkisen kansainvälisen digitaalisen kehitysyksikön

Keskon rakentamisen ja talotekniikan toimiala vahvistaa verkkokaupan ja digitaalisten palveluiden kehitystä rakentamalla yhteensä 50 asiantuntijan tiimin, joka toimii Helsingissä, Tukholmassa ja Vilnassa.

K-ryhmän strategisena tavoitteena on tarjota asiakkailleen paras monikanavainen asiakaskokemus, parhaat digitaaliset palvelut ja laaja verkkokauppatarjoama. Näiden tavoitteiden saavuttamiseksi toimialoillamme panostetaan nyt voimakkaasti kehitystyöhön”, Keskon Chief Digital Officer Anni Ronkainen sanoo.

“Toimimme yhdeksässä eri maassa ja olemme nyt rakentamassa Suomesta johdettua 50 osaajan kansainvälistä digikehityksen tiimiä. Haemme digitaalisen liiketoiminnan osaajia erilaisilla taustoilla viemään läpi digitaalisaatiota ja sen tuomaa muutosta Keskossa. Haluamme tarjota haastavia työtehtäviä ammattilaisille kansainvälisessä ympäristössä rakentamisen ja talotekniikan alalla”, kertoo verkkokauppajohtaja Matti Pohjola.

”Keskon eri toimintamaiden verkkokauppamarkkinat ovat tällä hetkellä eri kehitysvaiheissa. Esimerkiksi Ruotsissa rautakaupan verkkokauppaostaminen on kovassa kasvussa. Olemalla lähellä markkinaa pystymme luomaan parhaan tuote- ja palvelutarjoaman asiakkaille”, Pohjola sanoo.

”Vähittäiskauppa tarjoaa verkkokaupan ja digitaalisten palveluiden kehittäjille haasteellisen ja palkitsevan monikanavaisen toimintaympäristön, jossa on mahdollisuus kehittää arkea helpottavia ja uutta liiketoimintaa luovia palvelukokonaisuuksia niin kuluttajille kuin ammattilaisille”, sanoo digitaalisten palveluiden kehitysjohtaja Jussi-Pekka Erkkola.

Keskon rakentamisen ja talotekniikan toimiala toimii tällä hetkellä yhdeksässä eri maassa tarjoten ylivoimaisen valikoiman ja asiantuntemuksen alallaan.

www.kesko.fi/digital

Verkkokauppajohtaja Matti Pohjola, matti.pohjola@kesko.fi, puh. 050 362 4781

Kehitysjohtaja Jussi-Pekka Erkkola, jussi-pekka.erkkola@kesko.fi, puh. 040 802 3405

K-ryhmän noin 45 000 hengen poikkeuksellisen mukava porukka työskentelee päivittäin, jotta asiakkaiden olisi kiva käydä kaupoissamme Pohjoismaissa, Baltiassa, Puolassa ja Venäjällä. Autamme yli 1 500 kauppaamme palvelemaan asiakkaitaan päivittäistavarakaupassa, rakentamisen ja talotekniikan kaupassa sekä autokaupassa. Rakentamisen ja talotekniikan kaupassa alan asiakkaitamme palvelevat Onninen, K-rauta, Rautia, Byggmakker, Senukai, OMA ja Rautakesko Yrityspalvelu.

Teemme työtämme suurella sydämellä huomioiden samalla yhteiskuntaa ja ympäristöä. Olemme jo maailman vastuullisin ruokakauppa ja uudistuaksemme kokeilemme innolla uutta. Teemme tämän, koska haluamme tarjota hyviä valintoja niin lähimmän kaupan hyllyillä kuin verkossakin. www.kesko.fi