Maailman ensimmäinen Intersport RUN&FIT -myymälä avattiin Pietarissa

KESKO LEHDISTÖTIEDOTE 28.8.2015 KLO KLO 10:00

Keskon omistama Intersport Finland Oy on avannut maailman ensimmäisen Intersport RUN&FIT -erikoismyymälän Venäjällä Pietarissa Galerian kauppakeskuksessa. Uusi kauppakonsepti aloittaa Intersportissa uuden aikakauden sekä tukee ketjun laajentumista suurten asiakasvirtojen luo kaupunkikeskustoihin ja ostoskeskuksiin. Erikoistuneet liikkeet pystyvät palvelemaan asiakkaita entistä paremmin. Intersport Finland Oy vastaa Intersportin ketjutoiminnasta myös Venäjällä.

- Juoksu ja kuntoilu kasvattavat tasaisesti suosiotaan Venäjällä. Tämä megatrendi on otettu huomioon Intersport RUN&FIT -kaupoissamme. Nämä 200 m2 - 400 m2:n erikoismyymälät täydentävät erinomaisesti 600 m2 - 1,500m2:n yleiskauppojamme. Aiomme kolmessa vuodessa avata vähintään 10 Intersport RUN&FIT –kauppaa Moskovaan ja Pietariin, Venäjän Intersportin maajohtaja Mikhail Landyshev sanoo.

Pietarissa avatun maailman ensimmäisen RUN&FIT-erikoismyymälän myyntipinta-ala on 250 m2.

Intersport International Corp. (IIC) on kehittänyt asiakkaitaan varten erikoiskauppakonseptit juoksun/kuntoilun, joukkueurheilun ja ulkoilun tuoteryhmille. Uusilla myymäläkonsepteilla ja eri tavararyhmiin erikoistuneella asiantuntevalla henkilöstöllä Intersport-kauppiaat pystyvät erottautumaan kilpailijoista markkinatilanteessa, jossa pinta-alaltaan 200 m2 ­– 400 m2:n erikoistumattomien yleisurheilukauppojen olisi muutoin yhä vaikeampi kilpailla.

Intersport-erikoiskauppoja suunnitellaan avattavaksi Venäjän lisäksi 14 markkina-alueella seuraavan kolmen vuoden aikana. Intersport-erikoiskaupat sijoittuvat ensisijaisesti kaupunkien keskustoihin ja ostoskeskuksiin. Tavoitteena on yli 50 erikoismyymälää vuoteen 2019 mennessä.

Toimitusjohtaja Jussi Mikkola, Intersport Finland Oy, puh. 010 53 39048

Intersport ja The Athlete’s Foot

Intersportin vähittäismyynti on 10,5 miljardia euroa ja sillä on yli 5,400 myymälää 44 maassa, mikä tekee siitä maailman johtavan vähittäiskauppatoimijan urheilukaupassa. Joulukuussa 2012 Intersport osti urheilujalkineketju The Athlete's Footin, jolla on 400 myymälää 25 maassa ja jonka vähittäismyynti on 290 miljoonaa euroa. Intersport Group on edustettuna 66 maassa kaikilla viidellä mantereella.

Keskon vapaa-ajan kauppa

Keskon vapaa-ajan kauppa tarjoaa asiakkailleen urheilu- ja jalkinekaupan parhaat valikoimat ja palvelee hyvin saavutettavalla kauppaverkostolla, verkkokaupoilla ja digitaalisilla palveluilla. Vapaa-ajan kaupan ketjuja ovat Intersport, Budget Sport, Kesport ja Kookenkä. Intersport on Suomen urheilukaupan markkinajohtaja ja Kookenkä Suomen laajin kenkäkauppaketju. Lisäksi Keskon vapaa-ajan kauppa vastaa Intersportin ketjutoiminnasta Venäjällä. Vapaa-ajan kaupan ketjujen vähittäismyynti vuonna 2014 oli yli 350 miljoonaa euroa ja sen ketjujen henkilöstömäärä yhteensä noin 1200 henkeä. Vapaa-ajan kaupan –liiketoiminto on osa Keskon rauta- ja erikoiskaupan toimialaa. Lue lisää www.kesko.fi.