Anttila Oy:n digitaalisen musiikin kauppapaikan (www.netanttila.com/download) myynti kasvaa voimakkaasti. Yhä useampi NetAnttilan asiakas ostaa kokonaisia musiikkialbumeja digitaalisessa muodossa.
NetAnttilan digitaalisen musiikin myynti on kasvanut lähes 50 % alkuvuoden aikana. Myynnin kasvu on painottunut kokonaisiin musiikkialbumeihin.
”Digitaalisen musiikin myynnin rakenne on selkeästi muuttunut. NetAnttilan aloittaessa digitaalisen musiikin myynnin toukokuussa 2005 asiakkaat ostivat pääosin yksittäisiä kappaleita. Tällä hetkellä digitaalisen myynnin kasvu painottuu selkeästi kokonaisiin albumeihin. Myynnin kehitys on jatkunut odotustemme mukaisesti ja olemme kehitykseen tyytyväisiä”, kertoo Anttila Oy:n etäkaupan johtaja Mika Leiponen.
NetAnttilan digitaalisen musiikin kauppapaikassa on vieraillut tämän vuoden aikana parhaimmillaan 30 000 eri kävijää viikossa. Digitaalisen musiikin ostajat arvostavat ostamisen helppoutta, nopeutta ja laajaa musiikkivalikoimaa*.
”Digitaalisen musiikin myynnin kasvu on muuttanut myös single-markkinaa, sillä yhä useammat artistit julkaisevat singlensä ainoastaan digitaalisessa muodossa. Esimerkiksi viime keväänä Nightwishin Eva-single julkaistiin ainoastaan digitaalisena yksinoikeudella NetAnttilassa ja myynti oli menestys”, Mika Leiponen jatkaa.
NetAnttilan digitaalisen musiikin kauppapaikan valikoimaan kuuluu tällä hetkellä 1,8 miljoonaa kappaletta. Yksittäisen kappaleen hinta on alkaen 0,99 euroa ja kokonaisen albumin hinta alkaen 9,95 euroa. Ostamansa musiikin voi polttaa CD:lle ja siirtää edelleen mp3 / wma –soittimiin. Musiikkakappaleista on mahdollista kuunnella näyte ennen ostamista. Maksutapavaihtoehtoja on useita.
Lisätietoja:
Etäkaupan johtaja Mika Leiponen, Anttila Oy, puh. 050 384 3579
* MediaCom Online Research, syksy 2006
Anttila-konsernin myynti vuonna 2006 oli 668 milj. euroa. Anttila-tavarataloja on yhteensä 27 ja Kodin Ykkönen –sisustustavarataloja 8. NetAnttila (www.netanttila.com) on Suomen monipuolisin verkkotavaratalo, jossa vierailee kuukausittain noin 450 000 suomalaista. Anttilan digitaalisen musiikin kauppapaikan (www.netanttila.com/download) 1,8 miljoonan kappaleen valikoimassa on suosituimpien artistien uutuuksia ja aikaisempaa tuotantoa.
Kesko (www.kesko.fi) on suomalainen vähittäiskaupan osaaja, joka tuo kauppojensa kautta elämisen laatua kuluttajien jokaiseen päivään tarjoamalla arvostettuja tuotteita ja palveluita kilpailukykyiseen hintaan. Keskon ketjutoimintaan kuuluu noin 2 000 kauppaa Pohjoismaissa, Baltiassa ja Venäjällä.