Sijoittajapodcastit ja -blogit

Tällä palstalla pureudutaan sijoittajia kiinnostaviin Kesko-aiheisiin blogikirjoituksissa ja podcasteissa.

Sijoittajapodi: Ulkona syömisen suosio kasvaa, Kesko myy ruuat myös ravintolapöytiin – vieraana tukkukauppa Kespron johtaja Mika Halmesmäki

Keskon sijoittajaviestintä | 15.11.2021

Ruokakaupat ovat korona-aikana hyötyneet siitä, että ihmiset ovat ostaneet ja tehneet ruokaa paljon kotona. Tästä huolimatta Keskossakin on odotettu paluuta normaalimpaan elämään ja sen myötä ravintoloihin, kahviloihin sekä työpaikkaruokaloihin – ei vähiten siksi, että Keskoon kuuluva Kespro on Suomen markkinajohtaja foodservice-tukkukaupassa ja edellä mainitut toimijat sen tärkeitä asiakkaita. K-ruokakauppojen ja Kespron tukkukaupan muodostama ruokakaupan kokonaisuus onkin ainutlaatuinen jopa kansainvälisesti tarkasteltuna. Ulkona syömisen suosion odotetaan jatkossa jatkavan kasvamistaan, mikä merkitsee merkittävää kasvupotentiaalia myös Kesprolle.

Suomen foodservice-tukkumarkkinan kooksi arvioidaan noin 4 miljardin euroa. Foodservice-asiakaskunta on hyvin moninainen ja sen tarpeet vaihtelevat suuresti monen kokoisista ravintoloista ja kahviloista aina erilaisiin laitoksiin, huoltoasemiin ja ruokakauppoihin. Foodservice-tukkukaupan markkinajohtajana Kespron onkin tärkeää tunnistaa asiakaskohtaiset tarpeet ja räätälöidä palvelut niiden mukaisiksi. Korona-aika on koetellut Kespron asiakkaita merkittävästi, mutta pitkällä tähtäimellä ulkona syömisen trendin odotetaan jatkavan kasvamistaan, sillä Suomi on tässä vielä selvästi jäljessä monia muita Euroopan maita.

Tuoreessa sijoittajapodin jaksossa Kespron toimitusjohtaja Mika Halmemäki ja Keskon sijoittajasuhdejohtaja Hanna Jaakkola keskustelevat foodservice-markkinan kasvupotentiaalista sekä siitä, millaisen kilpailuedun ketterä ja asiakkaiden menestykseen tähtäävä toimintatapa tarjoaa Kesprolle.

Kesto noin 11 minuuttia

 

Takaisin ylös