Etusivu Yhteiset toiminnot K-Plussa

K-plussa


K-Plussaa yli miljoona kertaa päivässä

Asiakkaat hyödyntävät Suomen laajinta ja monipuolisinta kanta-asiakasohjelmaa yli miljoona kertaa päivässä. K-Plussan asiakkaat saavat etuja yli 3 000 ostospaikasta ja yli 40 yhteistyökumppanilta. Paikalliset K-kauppiaat ja K-ryhmän ketjut tarjoavat K-Plussa-asiakkailleen myös kohdistettuja erityisetuja ja palveluja.

Vuonna 2011 K-Plussa-kanta-asiakasohjelmaan liittyi yli 150 000 uutta kanta-asiakasta. K-Plussan kanta-asiakasetuja hyödyntää noin 2,2 miljoonaa taloutta, mikä vastaa noin 84 % Suomen talouksista. Asiakkaille on tarjolla joka kuukausi satoja ajankohtaisia K-Plussa-tarjouksia, joista saa kassalla aina vähintään 10 %:n edun. Keskittämällä ostoksia K-Plussa-verkostoon asiakas saa lisäksi K-Plussa-piste-etua jopa 5 %.

K-Plussa-etuja saa yli 3 000 ostopaikasta ja yli 40 yhteistyökumppanilta. Lokakuussa 2011 Helsingin Energia ja K-Plussa tiivistivät yhteistyötään, jonka tuloksena syntyi Plussa-sähkö. Plussa-sähkö on vesivoimalla tuotettua sähköä, jonka käytöstä K-Plussa-asiakkaat saavat K-Plussa-pisteitä.

K-Plussa-asiakkaalle parempaa palvelua K-kaupasta

K-Plussa-kanta-asiakasohjelman tietoa hyödyntämällä K-kauppias pystyy palvelemaan juuri oman alueensa asiakkaita kaikkein parhaiten tarjoamalla näille kiinnostavimpia tuotteita ja palveluja.

K-Plussa mahdollistaa myös kohdennetun viestinnän kauppiaalta asiakkaalle, ja tätä mahdollisuutta hyödynnetään aktiivisesti niin kauppa- kuin ketjutasollakin. Ketjutasolla asiakastietoa hyödynnetään esimerkiksi Kodin Ykkösen, Intersportin, K-raudan, Rautian ja K-ruokakauppojen kohdennetuissa toimenpiteissä. Myös massamarkkinointia kohdistetaan kaupan asiakkaiden tarpeisiin. Useat K-kauppiaat lähestyvät kauppansa asiakkaita myös kohdennetusti, tarjoten näille heitä kiinnostavia etuja ja palveluja esimerkiksi sesonkien yhteydessä. Asiakkaille suunnatuista erityiseduista ja -tapahtumista saadut tulokset ovat erittäin hyviä.

Tehokkaalla asiakastiedon
hyödyntämisellä tehokasta liiketoimintaa

Asiakastieto ja asiakasohjelmat ovat keskeisessä roolissa liiketoiminnan suunnittelussa. Asiakastietoa K-ryhmässä kerää ja analysoi K-Plus Oy.

K-Plussa-kanta-asiakasohjelma toimii kolmella tasolla: asiakas saa kauppakohtaisia, ketjukohtaisia ja K-Plussa-verkoston yhteisiä etuja. K-Plussa-asiakasohjelman tarjoamaa tietoa käytetään muun muassa kauppakohtaisten valikoimien ja palveluiden suunnittelussa sekä kaupan markkinointiviestinnän kohdistamisessa. K-Plussan kautta saatavaa asiakastietoa hyödynnetään ketjutasolla muun muassa kauppaverkoston suunnittelussa, konseptien kehittämisessä sekä ketjujen valikoimien ja palvelujen rakentamisessa. K-Plussa-asiakas saa omiin tarpeisiinsa ja ostokäyttäytymiseensä perustuvia etuja ja palveluja.

Asiakkaalle etuja K-Plussan sähköisistä kanavista

K-Plussa on edelläkävijä uusien kanta-asiakaspalveluiden kehittäjänä. Keväästä 2011 alkaen asiakas on pystynyt uuden Mobiilikortti-palvelun avulla hyödyntämään K-Plussa-kanta-asiakkuuttaan myös matkapuhelimensa välityksellä. Asiakas pystyy valitsemaan häntä kiinnostavat aihealueet ja K-ryhmän ketjut, joiden etuja hän haluaa puhelimellaan seurata.

Kohdistetun sähköisen viestinnän merkitys kasvaa jatkuvasti. Asiakas voi valita, mistä ketjuista tai kiinnostusalueista hän haluaa saada sähköistä viestintää. K-ryhmän ketjut ja kaupat lähestyvät asiakkaitaan muun muassa henkilökohtaisilla tarjouksilla, jotka asiakkaat saavat sähköpostitse.

Plussa.com on K-Plussan sivusto, josta asiakas pystyy kätevästi tarkastamaan viikoittain vaihtuvat valtakunnalliset K-Plussa-tarjoukset sekä omat K-Plussa-pisteensä. Keväällä 2011 uudistettu Pirkka.fi-sivusto on kerännyt runsaasti aktiivisia vierailijoita. Sivustoilla asiakkaat ovat saaneet tiedot välittömästi muun muassa uusista reseptivinkeistä ja palveluista.

K-Plussa-pisteet on mahdollista tallettaa omalle pankkitilille missä tahansa pankissa. Asiakas voi liittää K-Plussa-ominaisuuden OP-Pohjolan pankki-, luotto- ja Visa Electron -korttiin sekä Nordean ja Sampo Pankin Visa Electron -korttiin. Yhteistyökortteja asiakkailla on 900 000 kappaletta.

K-Plussa-asiakkaat pystyvät tilaamaan K-Plussa-pistetiedotteensa paperisen tiedotteen sijasta sähköisenä suoraan NetPostiin. Vuoden 2011 lopussa lanseerattiin uusi Matkailijan K-Plussa-kortti, jonka ansiosta Suomessa vierailevat matkailija-asiakkaat voivat myös hyödyntää K-Plussa-tarjoukset asioidessaan K-ryhmän liikkeissä.

Vuonna 2011 K-ryhmän asiakaslehti Pirkka vahvisti edelleen asemaansa Suomen luetuimpana aikakauslehtenä. Lehti sisältää muun muassa ruuanlaittoon, muotiin ja sisustukseen liittyviä juttuja sekä etuja ja tarjouksia K-Plussa-asiakkaille.

K-Plussaa myös nuorille ja perheen pienimmille

Syksyllä 2011 toteutettiin menestyksekäs K-Plussan kampanja nuorille muuttajille, jossa nuorille annettiin mahdollisuus liittyä veloituksetta K-Plussa-asiakkaaksi ja tarjottiin heitä kiinnostavia etuja. Kampanjasta saatu palaute oli erittäin positiivista ja toteutus koettiin nuorten keskuudessa hyödylliseksi, koska esimerkiksi uudelle paikkakunnalle muuttaneet nuoret eivät aina olleet selvillä lähialueensa ruokakaupoista.

K-ruokakaupat järjestävät vuosittain useita kohdennettuja erikoiskampanjoita nuorille lapsiperheille. Näiden lisäksi K-Plussa-kanta-asiakkuudesta hyötyvät myös perheen pienimmät. Napero-kerho on tarkoitettu kaikille K-ryhmän K-Plussa-asiakkaille, joiden perheissä on 0–7-vuotiaita lapsia. Kerholaisia on yli 140 000 ja talouksia yli 116 000. Naperon Facebook-sivuilla lapsiperheet voivat ottaa kantaa heitä kiinnostaviin aiheisiin ja samalla heille on tarjolla tietoa uutuustuotteista, tarjouksia, kilpailuja ja viihdettä. Facebook-tykkääjiä on Napero-kerholla jo yli 10 000.

Lue lisää verkosta  Lue lisää

www.plussa.com

Asiakkaalle
monenlaisia etuja

K-Plussa-etujen seuraaminen
on tehty asiakkaalle helpoksi.
K-Plussa-asiakas näkee konkreettisesti saamansa edut kirjeenä kotiin tai sähköisesti postitettavasta pistetiedotteesta.