Kestra Kiinteistöpalvelut Oy ei osallistu Fennovoima-hankkeen jatkorahoitukseen

KESKO OYJ PÖRSSITIEDOTE 27.03.2014 KLO 15.30 1(1)

Kestra Kiinteistöpalvelut Oy ei osallistu Fennovoima-hankkeen jatkorahoitukseen

Kestra Kiinteistöpalvelut Oy, joka on Kesko Oyj:n tytäryhtiö, ei osallistu Fennovoima Oy:n Hanhikivi 1 -ydinvoimahankkeen jatkorahoitukseen siihen liittyvien taloudellisten, sopimuksellisten ja aikataulullisten epävarmuustekijöiden johdosta.

Kestra Kiinteistöpalvelut Oy on 7.11.2013 ja 21.2.2014 ilmoittanut ehdollisesti Voimaosakeyhtiö SF:lle, että Kestra Kiinteistöpalvelut Oy voisi osallistua ydinvoimahankkeen jatkorahoitukseen edellyttäen, että Kestra Kiinteistöpalvelut Oy ja Voimaosakeyhtiö SF pääsevät sopimukseen osallistumisen ehdoista.

Kestra Kiinteistöpalvelut Oy:n arvion mukaan ydinvoimahankkeen taloudellisiin, sopimuksellisiin ja aikataulullisiin edellytyksiin liittyy edelleen epävarmuustekijöitä, joiden riskit ovat sen käsityksen mukaan kasvaneet. Tästä syystä Kestra Kiinteistöpalvelut Oy katsoo, ettei ydinvoimahankkeen rahoitukseen osallistumiselle ole riittäviä edellytyksiä.

Kestra Kiinteistöpalvelut Oy omistaa tällä hetkellä 4,5 % Voimaosakeyhtiö SF:n osakekannasta.

Lisätietoja antavat johtaja Arja Talma, puh. 010 53 22205 ja johtaja Juhani Rontu, puh. 010 53 23046.

Kesko Oyj

Merja Haverinen