Yhteiskunta

Missiomme on luoda vastuullisesti hyvinvointia kaikille sidosryhmillemme ja koko yhteiskunnalle.

Aihe

Tavoite

Saavutukset 2018


Lahjoitukset, sponsorointi ja hyväntekeväisyys

 

 

 

Olemme ensisijaisesti mukana tukemassa valtakunnallisia hankkeita, jotka liittyvät lasten ja nuorten arkeen, edistävät elämisen laatua ja kestävää kehitystä sekä tuottavat iloa mahdollisimman monelle.

 

 

K-ruokakaupat osallistuivat Syöpäsäätiön vuoden 2018 Roosa nauha -kampanjaan ennätyksellisellä noin 586 000 euron lahjoitussummalla.

WWF:n ja K-ryhmän K-Kalapolut-yhteistyön toisen kauden talkoisiin osallistui noin 280 vapaaehtoista ja 18 K-kauppiasta.

Plan International Suomen ja K-ryhmän yhteistyöprojekti Thaimaassa päättyi: 1 143 siirtotyöläisten lasta sai opetusta oppimiskeskuksissa ja 34 tavarantoimittajaa sosiaalisen vastuun koulutusta.

Paikallinen tuotanto

 

Tuemme paikallisia tuottajia.

 

Panostimme voimakkaasti Tuottajalle kiitos -toimintamalliin, johon liittyi loppuvuodesta 2018 mukaan myös viisi suomalaista yritystä valituilla brändituotteillaan. Vuodesta 2018 tilitämme ruoantuottajille 650 000 euron lisäosuuden.

Järjestimme eri puolella Suomea yhteensä seitsemän Lähiruokatreffit-tapahtumaa, joissa yli 400 K-ruokakauppiasta ja kaupan työntekijää sekä noin 170 paikallista yrittäjää rakensivat yhteistyötä.

Takaisin ylös