Ruokakaupan arki

K-ruokakauppa ja K-ruokakauppias ovat asiakasta varten

Jokainen ihminen on erilainen, ja sen vuoksi myös jokainen K-ruokakauppa on erilainen. K-ruokakaupan asiakastyytyväisyydestä vastaavat K-ruokakauppiaat, joiden kanssa Kesko toimii ketjuliiketoimintamallilla. K-ruokakauppiaan arki on tiivistä elämistä asiakkaiden ja heidän yksilöllisten tarpeidensa parissa. Vuorovaikutus asiakkaiden kanssa on K-ruokakauppiaan työssä läsnä joka päivä.

 

Käytännön työtä

K-ruokakauppiaan arkeen sisältyy monia “lattiatason” tehtäviä, joissa tarvitaan myös tuotetason osaamista. K-ruokakauppiaan tärkein tehtävä on tunnistaa paikalliset asiakasterpeet ja vastata niihin huomioiden, että liiketoiminta on kannattavaa. K-ruokakauppias vastaa yrittäjänä kauppansa menestymisen edellytyksistä kehittämällä toimintaa asiakaslähtöisesti ja aktiivisesti. K-ruokakauppias on oman kauppansa "jokapaikan höylä", jonka osaamiseen voivat turvautua yhtä hyvin kaupan työntekijät kuin neuvoja kaipaavat asiakkaatkin.

Läsnäolo ja osallistuminen tekevät K-ruokakauppiaan työstä sosiaalisesti antoisan, mutta samalla vaativan.

Ruokakaupan aukioloajat ovat tänä päivänä asiakkaiden tarpeiden mukaisesti pitkät. K-ruokakauppiaalle tämä tarkoittaa vaihtelevia työaikoja ja usein myös pitkiä työpäiviä.

 

Yhteistyötä

K-ruokakauppa on osa sitä ympäröivää yhteiskuntaa ja K-ruokakauppias tekee yhteistyötä monien erilaisten sidosryhmien kanssa. K-ruokakauppiaalle tärkeitä yhteistyötahoja ovat muun muassa

  • Henkilökunta
  • Asiakkaat
  • Kesko
  • Tavarantoimittajat
  • Media
  • Paikalliset seurat, järjestöt ja yhteisöt
  • Viranomaiset

K-ruokakauppias voi omalla aktiivisuudellaan vaikuttaa merkittävästi eri yhteistyön mahdollisuuksiin paikallisesti.

Takaisin ylös