K-kauppias on kilpailuetu

Suomessa lähes 1500 K-ruokakauppaa tarjoaa asiakkailleen laadukasta ja edullista ruokaa. K-ruokakaupoissa käy päivittäin noin 1,2 miljoonaa asiakasta. K-ruokakauppiaat kuuntelevat asiakkaidensa toiveita ja räätälöivät kauppansa paikallisen asiakaskysynnän mukaisesti. Asiakas ja laatu ovat K-ruokakauppojen kaiken toiminnan keskiössä. Vuonna 2016 45 % Keskon liikevaihdosta tuli kauppiasliiketoimintamallista.

 

K-kauppias - itsenäinen yrittäjä

K-ruokakauppiaat tuottavat kilpailuetua seuraavista näkökulmista: asiakas, henkilökunta, yrittäjyys, paikallisuus ja K-yhteistyö.

 

Asiakas

  • K-kauppias tuntee asiakkaansa henkilökohtaisesti sekä tietää heidän yksilölliset tarpeensa
  • K-kauppias vastaa asiakkaidensa poikkeuksellisiinkin tarpeisiin
  • K-kauppias palvelee yhdessä tiiminsä kanssa jokaista asiakasta yksilöllisesti
  • K-kauppias luo toiminnallaan positiivisen tunnesiteen asiakkaisiinsa

 

Henkilökunta

  • K-kauppias huolehtii tiimistään aidosti ja pitkäjänteisesti
  • K-kauppias kehittää tiimiään aktiivisesti ja määrätietoisesti
  • K-kauppias motivoi tiimiään myös itsensä likoon laittamalla
  • K-kauppias kannustaa tiimiään hyviin suorituksiin ja palkitsee niistä

 

Yrittäjyys

  • K-kauppias on sitoutunut ja motivoitunut kehittämään kauppaansa jatkuvasti
  • K-kauppias on päätöksissään itsenäinen ja vastaa nopeasti ympäristön muutoksiin
  • K-kauppias on valmis kokeilemaan uusia asioita ja ottamaan hallittuja riskejä
  • K-kauppias on kilpailuhenkinen

 

Paikallisuus

  • K-kauppias näkyy paikallisessa yhteisössä omana itsenään
  • K-kauppias osallistuu paikallisen yhteisön toimintaan ja tukee sitä
  • K-kauppias luo paikallisilla toimillaan positiivisen tunnesiteen alueen asukkaisiin
  • K-kauppias toimii yhteistyössä alueen muiden yrittäjien kanssa

 

K-yhteistyö

  • K-kauppias hyödyntää Keskon tarjoamaa kauppakonseptia, valikoimaosaamista ja laadukkaita tuotteita
  • K-kauppias voi hyödyntää muiden K-kauppiaiden hyviä käytäntöjä
  • K-kauppias osallistuu muiden K-kauppiaiden kanssa kokemustenvaihtoon, suunnitteluryhmätyöskentelyyn ja ketjun johtokuntatyöhön K-ryhmän toiminnan kehittämiseksi
Takaisin ylös