Roosa nauhoja myytiin K-ruokakaupoissa 27.9.–4.11. välisenä kampanja-aikana yhteensä 163 365 kappaletta. Vuoden 2018 salama-aiheisen Roosa nauhan suunnittelija oli laulaja Anna Puu.
K-ruokakauppojen myydyin Roosa nauha tuote oli jälleen Pirkka miniluumutomaatti, reilulla 1 122 000 kappalemäärällä. Yhteensä Pirkka Roosa nauha -tuotteita oli vuoden 2018 kampanjassa 18 kappaletta. Neste K:lla oli tämän vuoden uutena lahjoitustuotteena Roosa nauha autonpesu, joita myytiin reilut 8 460 kappaletta.
”Roosa nauha -kampanjaan valikoidaan aina sellaiset Pirkka-tuotteet, joita asiakkaamme ostavat paljon muutenkin. Suositut Pirkka miniluumutomaatit olivat kampanjassa mukana nyt jo kolmatta vuotta. Myös Pirkka Reilun kaupan ruusut ovat kestosuosikkeja ja tänä vuonna niitä myytiin Roosa nauha -kampanjassa 106 000 kappaletta”, sanoo K-ryhmän päivittäistavaratoimialan vastuullisuuspäällikkö Timo Jäske.
Lahjoitussumma kasvoi 30 prosenttia
Roosa nauha -kampanjassa kerätyillä varoilla tuetaan suomalaista rintasyöpätutkimusta ja pyritään turvaamaan hoidon korkea taso jatkossa sekä kehittämään uudenlaisia hoitomuotoja.
”Haluamme tehdä vastuulliset valinnat asiakkaillemme mahdollisimman helpoiksi. Roosa nauha -kampanja on hyvä esimerkki tällaisesta tekemisestä. On upeaa, että yhteistyössä asiakkaittemme ja K-ruokakauppojemme kanssa saimme tänä vuonna kerättyä näin merkittävän lahjoituspotin. Lahjoitussumma kasvoi edellisvuodesta noin 30 prosenttia ja ylitti asetetut tavoitteemme kirkkaasti. Iso kiitos siitä kaikille kampanjaan osallistuneille,” Jäske jatkaa.